Як водії «вбивають» АКПП, перевіряючи в ній рівень оливи

Кожен власник автомобіля з класичним гідротрансформаторним «автоматом» повинен чітко уявляти, що в ньому повинен бути певний рівень оливи. Не більше та не менше! Коли цієї рідини недостатньо та її рівень нижчий від необхідного, у вузлі порушується температурний режим. Перегрів різко знижує ресурс будь-якого механізму та АКП у цьому сенсі – не виняток.

Крім того, при зниженому рівні оливи в АКПП її насос починає разом із рідиною захоплювати повітря. Вона збивається в емульсію, насичується бульбашками газу. У системі падає тиск, а це спричиняє симптом під назвою «зникла передача». Емульсія набагато гірше змащує деталі та вузли «автомата» і погано відводить від них тепло. Викликане бульбашками повітря в оливі перегрівання швидко «вбиває» АКПП.

Надлишок оливи у такій трансмісії не менш шкідливий, ніж недолік. Коли рівень мастила занадто високий, частини КП, що обертаються, чіпляють його поверхню і спінюють рідину. З’являється та сама емульсія — з вищеописаними наслідками. Надлишки починають «вириватися на волю» і корпус агрегату виявляється залитий оливою.

Перевіряти рівень оливи в АКП за тими ж принципами, що й у двигуні категорично не можна. На щупі коробки-«автомата» є не один діапазон рівнів, а два. Розташований вище зазвичай позначається написом hot, а той, що нижче – cold. Тобто верх щупа призначений для контролю рівня ATF на прогрітій «коробці», а низ, коли вона холодна. Цей нюанс може сильно дезорієнтувати не надто обізнаного автовласника: якщо не враховувати ці параметри, то можна запросто «вбити» АКПП.


Не пропустіть