Огляд нового Skoda Superb: чеський дoстyпний флагман

Поперед дизайнерами Шкода було поставлено не найлегше завдання – створити принципово новий імідж марки, тим самим, повністю виключивши те, що нагадувало б про старий дизайн, який вважався практичним і функціональним, але не більше того. Одним з першопрохідців в області реформ зовнішнього вигляду став флагман концерну – Суперб. Форма оптики, бічних дзеркал заднього виду, а також планки решітки радіатора, фаски капота, виштамповки бортів – стилізовано за образом і подобою кришталю. Автомобіль виглядає дуже емоційно, і одночасно брутально. Проте зовнішні бічні дзеркала могли б бути і більші – і це мало не єдиний недолік в образі.

skoda_superb_silver_v_update_0

Лаконічна пропорційна, якісна обробка інтер’єр – це те, що у нового Superb в надлишку. Внутрішнє оздоблення постаралися створити стильним, при цьому виключивши погоню за модою. Але, заміна елементів лакованого «дерев’яного» пластика відносно легким і модним пластиковим декором, що імітує алюміній або рояльний лак виглядає, в порівнянні з попередником, простовато. Зате стало більше хай-теку.

skoda_superb_2016_8

Однак якісне перезавантаження дизайну змінило не тільки стиль, але і пропорції. Найважливіше полягає в тому, що нова модульна платформа MQB розтягла колісну базу на значні 80 міліметрів, вкоротили передній обвіс на 61 міліметр і збільшилася ширина кузова практично на 50 міліметрів. У зв’язку з цим стало більше місця, особливо для заднього ряду сидінь. Максимальні комплектації хизуються ще більш дорогими оздоблювальними матеріалами (скажімо, декоративні чорний лаковані вставки в комплектації Laurin & Klement), принципово іншим дизайном кліматичної установки або, наприклад, дублюючими кнопками регулювань переднього пасажирського сидіння. Завдяки їм той, що сидить на задньому ряду може не встаючи з дивана відсувати крісло.

Платформа MQB подарувала новому Суперб значний список електронних систем. Наприклад, можна укомплектувати машину системою активного круїз-контролю з можливістю автоматичного уповільнення аж до остаточної зупинки, контролем мертвих зон і рядності руху, зчитуванням дорожніх знаків, а також автоматичним “паркувальником”, що може допомагати не тільки в’їжджати на паркувальний майданчик, а й виїжджати з нього. Ще є можливість управління мультимедіа допомогою смартфона за допомогою програм Apple CarPlay, Android Auto і Smart link.

На жаль, а може й на щастя, Суперб позбавили багажних дверей з функцією TwinDoor, яка раніше могла відкритися як наполовину, так і цілком. Зараз автомобіль – виключно традиційний ліфтбек.

skoda_superb_2016_7

Крім дизайну чеські фахівці грунтовно попрацювали і над драйверскими якостями. Машина стала більш зібраною і менше крениться, до того ж зросла стабільність і слухняність. Конфігурації управління наблизилися до аналогічних у «молодшої сестри» Октавіа, що базується на такій же модульній платформі. За рахунок мехатронного шасі DCС і вибору способів руху Driving Mode Select можна змінити жорсткість стійок амортизаторів і зусилля на кермовому колесі, віддачу на педаль акселератора і роботизованою трансмісії. А система стабілізації, яка імітує роботу блокувань диференціала, робить проходження віражів і перестроювання на слизькому полотні легшими.

Це в теорії, а на ділі? Суперб з турбомотором 1.8 літра і потужністю 180 кінських сил оснащений шестиступінчастою механічною коробкою. Радують відгуки на подачу палива – вони різкі, точне і гостре рульове управління і фольксвагенівська чіткість роботи коробки. Хоча треба сказати, що до 2200 оборотів в хвилину турбіна спить, і машина показує лише частину своїх можливостей, хоча й їх вистачає для спритних стартів і розгонів. А ось після зазначених цифр у Суперб прокидається азарт. Аж до 140 кілометрів на годину автомобіль їде так, що здається ніби мотор набагато потужніший заявленого.

skoda_superb_silver_h_update_0

Дволітровий 220-сильний бензиновий двигун і шестиступінчастий «робот» DSG надають автомобілю більш “дорогі манери”. За рахунок тяговитості движка і грамотних налаштувань трансмісії турбояма відсутня, при цьому розгін потужний у великому діапазоні швидкостей. Причому чуйність Шкода можна підсилити до межі за допомогою активації спортивного або ручного режиму коробки. Передачі можна перемикати за допомогою підрульових перемикачів. Звукоізоляція в обох модифікаціях дивовижна: аеродинамічні шуми чутні лише понад 130 кілометрів на годину.

skoda_superb_2016_4

Система Driving Mode Select має оптимальний режим «Спорт», в якому підвіски стають щільними, однак зчитується всього лише дорожня “дрібниця”, тоді як курсова стійкість – максимальна. Режим за замовчуванням також функціонує, а в «Еко» акселератор аморфний, що нервує. Є більш детальні настройки. У режимі користувача є можливість грати характеристиками рульового управління, трансмісії, мотора, а також амортизаторів. І він – не зайвий, бо «Спорт» робить кермо важким при неприродному зусиллі. Тому в детальних налаштуваннях рульового управління краще вибрати режим «Нормальний».

Всі Шкода Суперб отримають для України базовий пакет для поганих доріг, в якому буде збільшений кліренс з європейських 149 до 164 міліметрів, і передбачатися захист усього днища за допомогою пластикових щитів .. Будуть опції обігріву – додатковий незалежний обігрівач внутрішнього простору і обігрів вітрового скла, яке замість ниток обігріву матиме інноваційну прозору фольгу ClimaCoat, плюс до всього – блокуючі агресивні промені сонця. В цілому, третє покоління Суперб тепер цілком виправдовує свою назву