Що таке гідроудар?

Автомобільний двигун є технічно складним елементом, який може піднести автовласникові неприємний сюрприз у невідповідний момент. Поломки двигуна можуть бути результатом того, що закінчується ресурс зношених деталей двигуна, але є й ті, які пов’язані з проявом природних сил, наприклад води, яка є найлютішим ворогом двигуна внутрішнього згоряння. Давайте дізнаємося, що таке гідроудар і як він відбивається на роботі машини? Як фізичний процес, гідроудар являє собою потрапляння звичайної води всередину камер згоряння двигуна. Щільність води набагато вище щільності повітря, і вона не стискається в циліндрах при досягненні поршнем ВМТ, тому стає причиною утворення непереборного перешкоди. При роботі двигуна відбувається удар поршнів об воду на високій швидкості. Кінетична енергія викликає деформацію всіх вразливих деталей двигуна.

У першу чергу страждають поршні, шатуни і інші деталі. Звичайно, після цього движок глухне і вже не заводиться. Але як вода може потрапити в циліндри, адже в паливну систему заливається тільки бензин? Наприклад, на вулиці пройшов дощ, після якого залишилися великі калюжі. Машина мчить по калюжах, піднімаючи пласт води вище радіатора або капота. Через повітряний фільтр відбувається потрапляння певної кількості вологи всередину колектора, а потім всередину камери згоряння, де вода накопичується і відбувається незворотний процес псування двигуна. Не можна швидко оцінити збиток, отриманий при гідроударі. Усе визначається тим, наскільки зношений двигун, на яких оборотах він працював, коли вода виявилася в камері згоряння і так далі.

Поширеними наслідками гідроудару зазвичай стають погнуті клапана, обрив або деформація шатуна. Більш серйозним пошкодженням є деформація клонували. Після цього деталі двигуна відновити не можна, що призводить до витрат на нові комплектуючі. Оцінити ступінь пошкоджень можна лише при розтині двигуна, але за будь-яких пошкодженнях дорогого ремонту не уникнути. Причиною псування двигуна часто є не тільки погодні умови, а й манера їзди водія. Багато при зустрічі з водною перешкодою намагаються розкрутити движок до підвищених оборотів, щоб швидше і легше проїхати перешкоду, але саме такий спосіб подолання водної перешкоди найчастіше викликає гідроудар. При появі на шляху води краще включити першу передачу, яка має найбільшу тягу, і, підтримуючи частоту обертання коленвала в межах до 2000 об / хв, спокійно проїхати калюжу. У цьому випадку в двигун не потрапить вода, що позбавить від серйозного ремонту. Тепер, коли вам відомо, що таке гідроудар і витрати, які можуть бути його наслідком, варто навчитися правильному перетинанню водних перешкод, щоб не зіпсувати ДВС.


Не пропустіть