Як перемикати автоматичну коробку передач
А втоматіческого коробка перемикання передач (АКПП) – це один з різновидів коробки передач на автомобілях. Вона автоматично вибирає передавальне число, яке відповідає поточним умовам. Вибір відбувається без прямої участі водія. Перемикання передач АКПП відбувається автоматично, але режим вибирається вручну.
З уществует два різновиди розташування важеля: підлогове і за рульовою колонкою. Якщо на американських авто в основному зустрічається другий варіант, то на європейських – перший. На японських автомобілях може як перший, так і другий варіанти.
Як перемикати автоматичну коробку передач, щоб збільшити термін служби АКПП:
1. На педаль газу треба тиснути тільки після того, як відбудеться характерний поштовх, який означає, що передача включилася.
2. Перед рухом назад, потрібно дочекатися поки авто повністю зупиниться, тільки потім перемкнутися на «R» (задній хід). При цьому не обов’язково переходити на нейтральне положення.
3. Також не слід використовувати нейтральну передачу на світлофорах, пробках і при спусках.
4. Якщо автомобіль застряг, варто включити режим зниженої передачі. Це дозволяє колесам обертатися повільно, при цьому треба використовувати педаль гальма в якості педалі зчеплення.
До ак відомо, режим АКПП вибирає водій, тому він повинен знати, як перемикати автоматичну коробку передач. Режими позначені різними буквами англійського алфавіту.
Як перемикати автоматичну коробку передач, орієнтуючись по буквах. Кожній букві відповідає свій режим руху автомобіля.
P – парковка (Park). Ця позиція вибирається при випадках, коли потрібна тривала стоянка автомобіля. У такому положенні рух автомобіля неможливо і всі частини АКПП відключені. У дану позицію важіль переводиться виключно тільки при повністю зупиненому автомобілі.
R – задній хід (Reverse). За назвою зрозуміло призначення цієї позиції. На неї також можна перемикати тільки тоді, коли автомобіль знаходиться в нерухомому стані.
N – нейтральна (Neutral). У цій позиції важеля, автомобіль може вільно переміщатися, блокування відключена. Вона використовується, коли потрібно буксирування автомобіля.
D – основна позиція важеля (Drive). На неї перемикають для нормальної їзди вперед. У цьому режимі передачі перемикаються автоматично з першої по останню.
D 3 або 3 – перемикання передач відбувається тільки до третин передачі. Даний режим використовується для їзди в місті, де часто доводитися гальмувати.
S або 2 – перемикання тільки до двох передач. Можна перемикати на початку руху і в русі із швидкістю не більше 50 км / год. Рекомендується використовувати її в грунтових, лісових і гірських дорогах, де рідко доводиться розганяти понад 40 км / год.
L або 1 – рух автомобіля тільки на першій передачі. Можна перемикатися або на початку руху, або при русі зі швидкістю не більше 30км / час. Переходити на неї треба при скинутої педалі газу і з натисканням на кнопку «небезпечних перемикань». Категорично забороняється перемикатися на великій швидкості.
До нопка OD – (overdrive) це переключення на максимальну передачу. Кнопка знаходиться на важелі вибору діапазонів. Якщо на приладовій дошці автомобіля горить індикатор «OD OFF», то перемикання на неї заборонено і навпаки. Рекомендується перемикатися на неї при досягненні швидкості приблизно 80-100 км / год. А виключати її, коли швидкість опуститься нижче 70 км / год.
Як перемикати автоматичну коробку передач, маючи спеціальні режими. Нижче описані часто зустрічаються з них.
1. Режим «Економ» – D3 або OD OFF. Забезпечується економія палива, режим є активним.
2. Режим «Овердрайв» – D або OD. Даний режим дає можливість перемикати на підвищені передачі. Може застосовуватися на швидкісних магістралях.
3. Режим «Зимовий» (він же «Winter» або «Snow»). Для запобігання пробуксовки рух починається з другої передачі. Корисно застосовувати на слизьких дорогах.
4. Режим «Спортивний» (він же «Sport» або «Power»). Автомобіль розганяється більш динамічно і витрата палива збільшений. Під час експлуатації автомобіля, бувають такі випадки, коли потрібно її буксирування.
Буксирування автомобіля з автоматичною коробкою (поради щодо порятунку автомобіля).
При буксируванні автомобіля з АКПП слід звертати увагу на кілька моментів. Процес буксирування автомобіля здійснюється з включеним запалюванням. Селектор повинен бути в режимі N (нейтральний). При буксируванні в такому разі, потрібно стежити, щоб швидкість була не більше 70 км / год, а довжина шляху – менше 150 км. Але можливо, що не працює двигун. Це означає, що рульове управління, так само як підсилювач гальма, неможливо здійснити. В даному випадку буксирування автомобіля з автоматичною коробкою виробляється при піднятих провідних колесах. Це пов’язано з тим, що двигун не буде достатньо змазаний при русі. Даний факт може призвести до несприятливих ситуацій і створити зайві проблеми.