Як працює варіатор
Автомобілі сьогодні комплектуються різними видами трансмісій. Знайомі багато і механічні, і автоматичні коробки передач. Їхній принцип роботи всім відомий, але мало хто знає принцип роботи такого пристрою як варіатор.
Вже неодноразово багато зустрічалися з даними назвою, але нічого не чули про його принципі роботи. Тому варто розібратися з цим пристроєм, виявивши його основні особливості.
Незважаючи на те, що тільки зараз варіатор почав отримувати широке поширення, він з’явився ще в 50-х роках минулого сторіччя.
Говорячи про принцип роботи і пристрій варіатора, варто уточнити, що він є повною з різновидів автоматичної коробки передач.
Відрізнити варіатор зовні від ступеневої автомата досить складно. Точно також варіатор володіє декількома режимам роботи, позначається буквою D, N, R, P.
Але є тільки зовнішню схожість, в технічному плані це абсолютно різні агрегати.
Вникаючи в принцип роботи, варто зазначити, що цей КПП не володіє фіксованими передачами. Змінюється тільки передавальне число, завдяки чому немає поштовхів при русі автомобіля, що є досить характерним для коробки автомат.
Що стосується видів цього агрегату, то існує три основних:
тороїдальні
зі шківами
ланцюгові.
Варіатор, побудований на основі шківів з перемінним діаметром до слова вважається найбільш поширеним типом, який і варто розглянути докладніше. Для того що б було простіше собі уявити принцип роботи автомобільного варіатора можна навести простий приклад. Береться два олівці, а між ними натягується гумка.
При обертанні одного з них другий олівець обертатися почне з тією ж швидкістю, тільки от якщо один з них має більший розмір, то число обертань він буде робити менше. Працює варіатор за таким же принципом. Замість гумки – ремінь, а замість олівців – два шківи.
Але ремінь застосовується не гумовий, як в інших системах автомобіля, а зі сталі, що володіє досить складною конструкцією. За рахунок того що шківи то розходяться, то зсуваються, відбувається обертання з перемінним діаметром ременя.