Експерт розповів, як змусити стійки стабілізатора прослужити вдвічі довше
Стійки стабілізатора є однією із слабких точок ходової частини більшості сучасних автомобілів. Їх ресурс зазвичай обмежений пробігом 50 000 кілометрів, але існує низка методів, що дозволяють значно продовжити їх експлуатацію. Про такі способи розповів експерт порталу mmr.net.ua.
Коли стійки стабілізатора починають виходити з ладу, з’являються такі симптоми: глухі стуки в підвісці, помітне погіршення стійкості машини при проходженні поворотів, а також збільшені кунові крени на дузі. Ці елементи підвіски виконують важливу функцію, поєднуючи стабілізатор поперечної стійкості з кузовом. Вони мінімізують нахили автомобіля та покращують керованість, що особливо важливо для маневрів на високій швидкості. Крім свого основного завдання, стійки стабілізатора діють як свого роду захисний елемент, гасячи енергію удару при проїзді нерівностей.
Стійка стабілізатора – це тонкий металевий стрижень із шарнірами на кінцях. Саме ці шарніри стають слабкою ланкою. У процесі використання вони зношуються, втрачають рухливість і водій опиняється в сервісі, змушений змінювати цю запчастину. Цікаво, що заводські стійки стабілізатора працюють довше за свої аналоги, що продаються в автомагазинах. Але що є основою цієї відмінності?
Як з’ясувалося, причина зовсім не в якості обслуговування на автосервісі. Виробники запчастин часто економлять на матеріалах, використовуючи пильовики з тонкої гуми. У таких умовах мастило практично відразу витікає, залишаючи вузли без захисту. Шарніри починають зношуватися буквально на очах, додайте до цього мінімальну кількість мастила, закладеного виробником, – і термін служби деталі суттєво скорочується.
Турбота про стійки стабілізатора починається задовго до встановлення – ще на етапі покупки. Тут важливо приділити увагу не тільки популярності бренду або привабливості упаковки, але й якості виробу. Перевірити міцність металу на око неможливо, зате оцінити стан пильовика цілком реально. Хороший пильовик повинен бути зроблений із щільного, довговічного матеріалу, що повністю закриває шарнір і не має видимих дефектів. Але цього замало. Після вибору деталі обов’язково загляньте у відділ автохімії та придбайте водостійке мастило, бажано те, що призначене для ступичних підшипників.
Перш ніж встановити запчастину до машини, варто трохи попрацювати над нею. Акуратно зніміть пильовик, щоб отримати доступ до шарніра. Нанесіть всередину щедру порцію водостійкого мастила – заводський мінімум рідко забезпечує достатній захист. Після нанесення змащення поверніть пильовик на місце, переконавшись, що він щільно прилягає і не залишає зазорів для проникнення бруду або води. Деякі власники автомобілів йдуть далі і проводять невелику модернізацію пильовиків, щоб посилити захист від забруднень.
Такий підхід дозволяє стіякам стабілізаторів прослужити до 100 000 кілометрів, що в 2 рази перевищує термін служби оригінальних деталей.