Фахівець розповів, чим двигуни DOHC кращі за інші та за що їх цінують водії

Маркування DOHC часто зустрічається на двигунах, але не кожен водій розуміє її значення. Автовиробники підкреслюють цю особливість, оскільки вона пов’язана із певними конструктивними відмінностями. Моторист сервісного центру з ремонту ДВЗ розповів в інтерв’ю порталу MMR.net.ua, чим двигуни DOHC кращі за інші, і за що їх цінують водії.
Щоб розібратися у всіх перевагах DOHC-моторів необхідно розуміти принцип роботи такого ДВЗ. У класичній конструкції двигуна внутрішнього згоряння розподільний вал управляє клапанами, регулюючи подачу паливно-повітряної суміші та випуск відпрацьованих газів.
Раніше широко застосовувалася система SOHC, де єдиний розподільний вал відповідав за роботу впускних та випускних клапанів. Зазвичай такі мотори мали вісім клапанів, вирізнялися спрощеною конструкцією та невисокою вартістю ремонту.
Згодом інженери дійшли до більш просунутих рішень, впровадивши мотори з двома розподільними валами. Це дало можливість розміщувати по два клапани на впуск та випуск у кожному циліндрі, що суттєво підвищило пропускну здатність та ефективність згоряння палива.
Незважаючи на прогрес, восьмиклапанні агрегати не втратили популярності завдяки своїй надійності, простоті та дешевизні в експлуатації. Тим часом більшість автовиробників давно перейшли на сучасні 16-клапанні механізми в 4-циліндрових ДВЗ, які дозволяють досягти більшої віддачі від силового агрегату та суттєво скоротити витрату палива.
Колись абревіатура DOHC активно використовувалася в маркетингу, наголошуючи на технічних перевагах конструкції. Однак сьогодні майже всі нові двигуни оснащені двома розподільними валами, через що подібні позначення втратили свою актуальність.