Фахівець назвав 8 можливих причин вібрації керма автомобіля на ходу

Більшість водіїв хоча б раз помічали, що під час руху рульове колесо починає дивно тремтіти. Як розповів профільний фахівець у розмові з редакцією порталу MMR.net.ua, існує кілька основних факторів, які можуть спричинити цю неприємну проблему.
Не варто залишати вібрації поза увагою, оскільки вони можуть бути ознакою серйозних несправностей, які безпосередньо впливають на безпеку. Якщо кермо відчутно б’є, важливо відразу ж з’ясувати причину. Насамперед, визначте, за яких швидкостях це виникає – такий аналіз допоможе швидше виявити джерело несправності та вжити необхідних заходів.
Якщо рульове колесо починає тремтіти на швидкості 70-100 км/год, в більшості випадків винні колеса. У зимовий сезон це нерідко пов’язане з льодом, що накопичилося на дисках, що викликає дисбаланс. Однак причиною може стати не лише сніг – навіть при чистих колесах краще відвідати автомайстерню та перевірити їхній стан.
Ще одне можливе джерело вібрацій – нерівномірно зношені гальмівні колодки або деформовані гальмівні диски. У таких випадках тремтіння керма зазвичай проявляється при гальмуванні, сигналізуючи про проблеми в системі. Насамперед варто провести діагностику гальмівного вузла: якщо виявлено значне зношування або пошкодження, заміну деталей краще не відкладати. Однак якщо гальма перебувають у справному стані, причина може ховатися у кермовому управлінні.
Коли кермо починає тремтіти, однією з найпоширеніших причин може бути знос рульових тяг і наконечників. Якщо, до того ж, у кермі з’явився люфт, це може бути сигналом про несправність рульової рейки. Затримка з ремонтом може призвести до погіршення керованості та підвищення небезпеки на дорозі, оскільки люфт з часом стане лише більшим.
До інших причин, що викликає вібрацію керма, можна віднести деформацію колісних дисків, наявність грижі на шині, поломку кульових опор, вихід з ладу ступичних підшипників або ослаблення болтів коліс. Якщо вібрації виникають тільки при стоянці автомобіля з працюючим двигуном, можливо, проблема полягає у зносі подушок кріплення силового агрегату до кузова.