Фахівець пояснив, що станеться з авто, якщо змішати бензин із різним октановим числом

Багато водіїв роками заправляють своїх «залізних коней» одним і тим самим типом бензину. Однак бувають ситуації, коли замість звичного А-95 їм доводиться залити А-92. Необхідного пального може просто не бути на АЗС, або водій переплутати. Власник автосервісу розповів редакції MMR.net.ua, що буде, якщо змішати в баку бензин з різним октановим числом.

На тематичних форумах можна зустріти бурхливі обговорення, чи можна заправляти автомобіль бензином з октановим числом, яке відрізняється від того, яке рекомендує виробник. Хтось стверджує, що з силовим агрегатом машини нічого поганого не трапиться. Інші, навпаки, вважають, що це небезпечно. Зокрема, однією з причин часто називають детонацію. Щоб зрозуміти, чи впливає використання пального з різним октановим числом на двигун, треба поговорити про процес виробництва бензину.

Раніше паливо отримували методом перегонки нафти. Але зараз виробництво стало більш сучасним і вимагає складніших процесів. Йдеться про каталітичний і термічний крекінг. У результаті всіх цих процедур нафта нагрівається, внаслідок чого вона розкладається на прості вуглеводні. Це створює паливо з октановим числом близько сімдесяти-вісімдесяти. Однак такий показник не підходить для сучасних автомобілів.

Далі паливо підвищують до необхідних стандартів. Для цього в бензин додають спеціальні речовини. Раніше використовувався тетраетилсвинць. Звісно, це ефективна речовина, але вона виявилася дуже небезпечною для здоров’я. Тому її замінили на сучасні добавки, такі як метил-трет-бутиловий ефір. Його використання мінімізує ризики як для здоров’я людей, так і для навколишнього середовища. Варто зазначити, що присадки, які додаються в А-92 та А-95, однакові. Різниця лише в їхній кількості. Тому, якщо водій випадково змішає бензин з різним октановим числом, катастрофи не відбудеться. Причому неважливо, на яких АЗС заправляється автомобіліст. У нашій країні паливо відповідає загальним стандартам. Звісно, склад пального може трохи варіюватися через присадки, але загальна різниця буде незначною.

У такому разі виникає цілком закономірне питання: навіщо взагалі заливати в автомобіль дорожчий А-95, якщо можна замінити його на більш доступний 92-й? Експерти застерігають від таких експериментів. При виборі пального краще дотримуватися рекомендацій виробника. Економія в цьому випадку може призвести до неприємних наслідків. Найгірший розвиток ситуації — капітальний ремонт силової установки. Окремо варто поговорити про твердження, що використання бензину з вищим октановим числом покращує динаміку транспортного засобу. Насправді це міф. Потужність і динаміка безпосередньо залежать від конструктивних особливостей і налаштувань двигуна.

Хоча пальне на заправках і повинно відповідати єдиному стандарту, не всі АЗС дотримуються цього правила. Тому водіям все одно потрібно бути максимально обережними. Перед вибором АЗС не буде зайвим почитати відгуки про неї та дізнатися, чи є у неї офіційний сайт. Ті заправки, інформації про які немає в Інтернеті, часто залишають бажати кращого. Причому це стосується як якості пального, так і рівня сервісу. Як показує практика, не мережеві АЗС приваблюють автолюбителів зниженими цінами. Однак така економія може обернутися неприємностями. Лише одна заправка неякісним пальним може призвести до забруднення системи подачі пального, і мотор почне працювати з перебоями. Не виключено, що вже наступного дня машина просто відмовиться заводитися. Все це загрожує дорогим ремонтом.