Плавають оберти на холостому ходу. Проблеми регулятора холостого ходу на Chevrolet Aveo

У будь-якому автомобілі з інжекторною системою живлення за кількість палива та повітря в камері згоряння відповідає дросельний вузол. Є багато інших систем та механізмів, але саме він працює як виконавчий механізм, тому більшість претензій спрямовують саме до нього.

Правильно роблять, тому що розв’язувати проблеми з регулятором холостого ходу треба починати саме з нього.

Шукаємо причини нестабільних обертів

Але перед тим, як усувати проблему, слід точно визначитися з симптомами хвороби. До того ж варто згадати, як давно ми міняли свічки та наскільки якісний бензин хлюпається в нашому баку.

Це рішуче може впливати не тільки на холості оберти, але й на роботу двигуна загалом.

Симптомів може бути декілька. Наприклад:

  1. Запускаємо холодний двигун, оберти не зростають, двигун глохне, якщо не натиснути на педаль акселератора.
  2. Запускаємо холодний чи гарячий двигун, холості оберти нестабільні, коливаються від мінімальних для Chevrolet Aveo 800 об/хв до 3000 об/хв безсистемно.
  3. Холостих обертів немає взагалі, запустити двигун можливо тільки з відкритим дроселем, якщо тиснути на педаль.

Якщо більше ніяких проблем з мотором немає, він відмінно запускається, відсутні провали при динамічній їзді, витрата палива притомна, а бортовий комп’ютер не показує Check Engine, майже 100% гарантії, що справа в дросельному вузлі, а саме в регуляторі холостого ходу, який чомусь називають іноді датчиком.

Розбираємося з дроселем та перевіряємо регулятор холостого ходу

На Chevrolet Aveo з будь-яким двигуном регулятор холостого ходу розміщено просто в корпусі дросельної заслінки.

Він знімається дуже просто та дуже просто чиститься, але якщо маємо проблему з холостими та трохи вільного часу, слід пересвідчитися в тому, що дросель не забитий нагаром, а заслінка закриває дифузор щільно, канали в корпусі чисті, регулятор працює так, як потрібно.

Для всієї цієї історії нам знадобиться стандартний набір інструменту та балончик з очисним аерозолем, наприклад, будь-яка аерозольна суміш для чищення карбюраторів. Ще не завадить мати декілька чистих ганчірок.

Перш за все нам потрібно зняти корпус повітряного фільтра та повітряний патрубок, який іде до дроселя, аби переконатися у задовільному стані внутрішньої поверхні корпусу та самої заслінки.

Якщо бачимо явний нагар, його необхідно видалити. Для цього наносимо з балончика шар рідини на дросель, чекаємо декілька хвилин та видаляємо його чистою ганчіркою.

Звертаємо увагу на заслінку та її стан. Вона має повністю перекривати дифузор, тим самим запускаючи в дію систему холостого ходу.

Запускаємо двигун та контролюємо його роботу, порцію рідини з балона впорскуємо безпосередньо в дросель, аби прочистити внутрішні канали системи холостого ходу.

Якщо все це не принесло результатів, будемо розбиратися з самим регулятором безпосередньо.

Глушимо двигун, знімаємо мінусову клему з акумулятора, аби не пошкодити електрообладнання.

Після цього можна знімати клемну колодку з регулятора, який знаходиться на Chevrolet Aveo на дросельному вузлі з боку моторного щитка.

Тепер діємо таким чином:

  1. Ретельно чистимо контакти як на самому регуляторі, так і на клемній колодці. Для цього використовуємо ватну паличку, змочену рідиною з балончика.
  2. Відкручуємо два гвинти кріплення регулятора та акуратно виймаємо його з корпусу дроселя. Не губимо при цьому ущільнювальне кільце.
  3. Оглядаємо конічний клапан регулятора, якщо він брудний, чистимо його так само, як і сам дросель. Маємо на увазі, що в середину регулятора очищувач попадати не повинен.
  4. Звертаємо увагу на стан прокладки, вона може пропускати повітря. Якщо є підозри щодо її цілісності — замінюємо.
  5. Якщо є навички роботи з автоелектрикою, можна перевірити стан крокового двигуна регулятора, напругу на контактах та опір обмоток двигуна.
  6. Наносимо шар очищувача в місце розташування РХХ, чекаємо декілька хвилин та чистою ганчіркою ретельно протираємо сідло клапана зсередини.

Незалежно від того, ставимо ми новий регулятор, чи старий очищений, перед встановленням його необхідно відкалібрувати.

Для цього підключаємо клему до акумулятора, клемну колодку до регулятора та вмикаємо запалення на декілька секунд.

Шток повинен вийти з корпусу регулятора на 20 мм. Тепер ставимо РХХ на дросель, вмикаємо запалювання, на пів хвилини вимикаємо його та запускаємо двигун, встановивши на місце фільтр та повітряний патрубок.

Відразу регулятор не повинен працювати коректно. Спочатку треба прогріти двигун, проїхати декілька кілометрів на невеликій швидкості, бажано при цьому увімкнути максимум бортових споживачів електрики.

Після 20-хвилинної поїздки регулятор вважається відкаліброваним та повинен тримати холості оберти в межах 800-900 об/хв, а в режимі прогріву холодного двигуна оберти будуть сягати 1500-1600 об/хв.


Не пропустіть