П’ять смертельних помилок при заміні оливи в двигуні

Здавалося б, про заміну моторної оливи вже сказано стільки, що ні додати, ні відняти. Проте все одно знаходяться автовласники, які не знають про той чи інший нюанс цієї операції.

Основне питання, на якому «спіткаються» більшість не особливо досвідчених в техніці автовласників – терміни заміни оливи. Найчастіше вони довіряють автовиробникові, який обумовлює періодичність цієї операції в керівництві по експлуатації. Слід розуміти, що ці рекомендації, як правило, пишуться виходячи з даних, отриманих в ході стендових випробувань оливи того бренду, менеджери якого змогли домовитися про постачання на автоскладальний конвеєр своєї продукції. Автовласник же може залити в двигун і будь-яку іншу марку відповідного по специфікації оливи.

Якщо автовиробник рекомендує міняти оливу в двигуні один раз на 15 000 кілометрів пробігу (а іноді і в 20 000 кілометрів) не вірте, якщо не хочете «запороти» двигун. Міняйте оливу (та фільтр!) не рідше ніж раз в 10 000 кілометрів пробігу і буде вам щастя.

Декотрі фахівці стверджують, що якщо машина мало їздить, то міняти оливу потрібно виходячи не з пробігу авто, а раз на рік. Мотивують вони це тим, що у довго стоїть машини рідина окислюється і втрачає при цьому свої властивості. За цією логікою, коли машина не стоїть на місці, олива від контакту з атмосферним повітрям чимось захищена.

Прийняти цю точку зору можна лише якщо ви вірите в магію і злих духів. Насправді олива точно так само окислюється коли ви регулярно їздите. З вищевикладеного випливає один висновок: якщо вам подобається змінювати моторну оливу щорічно, навіть при нульовому пробігу – міняйте, гірше від цього точно не буде.

Не секрет, що багато сучасних агрегатів схильні «їсти оливу». Автовиробники враховують цю обставину, але запевняють, що все передбачено: між заїздами на ТО рівень оливи в двигуні не повинен опуститись нижче позначки «min» на щупі. Насправді, якщо вам не байдужа його доля вашого двигуна, доводити справу до сумнозвісного «min» аж ніяк не варто. Хоча б тому, що двигун може з тієї чи іншої причини «зжерти» трохи більше оливи, ніж було розраховано конструкторами. При цьому настане «голод», який ну дуже швидко може призвести навіть не до капремонту мотора, або його повного виходу з ладу.

До речі про перевірку оливи. Дивитися, скільки його залишилося в моторі потрібно не коли авто добу простояла у дворі. Якщо в цьому випадку його рівень відповідає мінімально мітці на щупі – це не означає, що їздити ще можна. Уявіть, що буде, коли мотор заведеться.

Перевіряти рівень оливи слід на ще гарячому двигуні – через 10-15 хвилин після його виключення. При цьому частина масла ще не встигне стекти в картер і ми отримаємо більш точну картину поточного рівня оливи.

Що ж робити, коли ви виявили, що рівень оливи опустився до критичноївідмітки? Більшість автовласників впевнені, що доливати в мотор можна виключно оливу тієї ж фірми і марки, що є в двигуні. Це – ідеально, звичайно. Але якщо під рукою або в найближчому автомагазині немає такого сорту оливи, можна скористатися й іншим. Головне – щоб воно було такої ж в’язкості.

Джерело mashyna.com.ua

Не пропустіть