Чи можна змішувати автомобільні масла різних виробників?

Будь-яке з масел складаються з основ (чисто мінеральна або синтетична, або в випадок «напівсинтетичних» їх суміші з третиною певної синтетики) і набір присадок, які й додадуть базовим маслам-основам індивідуальне властивість і якість. У можливих несумісність його основ у різного виробника і криються проблеми – у них різна технологія і спосіб у виробництві основ, які в підсумку можуть володіти дуже різними властивостями (особливо синтетичних основ). Адже для того, щоб досягати, здавалася б, однакового показника по в’язкості і температурним режимам, виробниками вирішуються абсолютно різні завдання, визначені фізичною властивістю їх власних базових основ. Набори присадок, які в підсумку вирішують їх завдання приведення до стандартів, можуть виходити кардинально іншими.

Якщо змішуються масло різних категорій, наприклад, мінеральні і синтетичні, виникають проблеми. Мінеральні масла, на відміну від синтетичних, не володіють стабільною в’язкістю, і в них є необхідність використовувати відповідні присадки: як вони вплинуть на синтетичні складові сумішей, невідомо. Незрозуміло, як же буде взаємодіяти присадка між собою в плині часу. Ось тому категорично не рекомендують змішувати різні масла, дуже складно вгадати, що вийде в результаті. Основні з проблем, які можуть виникати, наступні:

Забруднення двигунів – закоксовиваніє кілець, відкладення шлаків і т.п .;
Випадання в осад частково присадок або зниження ефективності їх дії;
Підвищення в’язкості масла аж до повного згортання і забивання маслопроводящего каналу. Підсумки можуть бути плачевні – необхідний буде капітальний ремонт двигуна або очистка двигуна.

Чому ці питання постійно виникають і не втрачають своєї актуальності? Причини досить прості:

Іноді виникає ситуація важкого вибору: неможливо терміново долити потрібне масло, водій ризикує і доливають інше, боячись їхати далі на «сухому» двигуні;
Основа і особливо присадка проводиться не дуже великою кількістю виробників, що зменшує проблему їх сумісності, більше того, всі виробники знають ці проблеми і намагаються їх нівелювати;
Позитивний приклад водіїв, які зважилися на змішування і не мали (може просто не помічали) негативного наслідки (жаба душить, якщо десь валяється полканістри начебто непоганого масла).
Кожним водієм приймається рішення самостійно: готовий він ризикувати своїми бюджетом і здоров’ям автомобіля заради сьогочасної економії грошей / часу або не готовий. Але якщо «таки да», варто прислухатися до рекомендації, що покликана зменшити ймовірність виникнення проблеми сумісності:

Ніколи не потрібно змішувати масло різного типу (мінеральне та синтетичне, наприклад);
Як крайні заходи, можна змішати масла різних видів, але одного виробника. Бажано все ж потім поміняти масло з фільтром;
Долив до 10% схожих масел не повинен впливати на їх властивість (приблизно така кількість масла залишиться в двигуні при заміні);
Змішувати різні масла різних виробників – лише у винятково крайніх випадках, міняючи масло в самий найближчий час і рухаючись на невеликих оборотах.


Не пропустіть