Чи варто переводити машину на газ: чотири “за” і чотири “проти”

Газифікація легкових автомобілів – ідея не нова, але все ще викликає чимало суперечок серед автомобілістів. Як скептики, так і прихильники газобалонного обладнання (ГБО) мають свої вагомі аргументи. Давайте розглянемо основні плюси та мінуси експлуатації автомобіля на газовому пальному, які навели РБК-Україна.

Перш ніж почати економити до половини коштів на заправці машини газом, необхідно встановити ГБО, що потребує значної інвестиції – близько 500-700 євро. Це змушує автовласників замислитись про доцільність такого переобладнання та його технічні аспекти.

Основною перевагою автомобіля з ГБО є можливість заправлятись дешевшим паливом. Літр скрапленого пропан-бутану в Україні коштує приблизно 45-60% від ціни літра бензину А-95. Крім економії на пальному, власники автомобілів з ГБО отримують низку інших переваг: сприятливі умови роботи двигуна, збільшений запас ходу на двох видах пального, та більшу надійність автомобіля завдяки дублюванню паливних систем.

Економію на пальному не можна точно розрахувати через різницю в споживанні: пропан-бутану двигун зазвичай споживає на 10-15% більше, ніж бензину. Втім, навіть враховуючи ці відмінності, середня економія на паливі складає близько 40-50%.

Однак, є й недоліки роботи на газі. Основним мінусом є збільшений апетит двигуна. Додаткові недоліки включають зменшення корисного об’єму багажника через розміщення газового балону, необхідність планового ТО для ГБО, частіший контроль клапанних зазорів у деяких двигунах, а також можливість фінансово недоцільного переводу на газ деяких моделей двигунів.

Багаторічний досвід українських автовласників показує, що встановлення ГБО має фінансовий сенс у більшості випадків за умови якісного обладнання та професійної установки. Винятками можуть бути лише випадки, коли власник не бажає переходити на газ з принципових міркувань або планує короткострокове користування автомобілем.