Найрідкісніший автомобіль Toyota – зберігся тільки один (Фото)

Рівно 85 років тому стартувало виробництво автомобіля Toyota AA, з якого почалася історія легкових моделей найбільшого нині японського автовиробника.

Про це пише «Автоцентр».

Ще в 1891 році талановитий винахідник Сакити Тойода заснував успішну фірму з виробництва розроблених ним ткацьких верстатів. А ось його молодший син Кінчіро не пішов по стопах батька і після смерті батька серйозно зайнявся автомобілями.

У 1930 році він з’їздив в Америку, де на нього справив сильне враження рівень автомобілізації країни, зокрема масове виробництво машин на заводах Ford. Він не пошкодував грошей і привіз з-за океану кілька автомобілів і двигунів, мріючи організувати їх масове виробництво в Японії. Але ці величезні витрати, близько 1,4 млн доларів, спочатку ні до чого не привели.

Крига скресла через пару років. По-перше, Кінчіро знайшов спонсора в особі потужної компанії Mitsui. А по-друге, він зумів переконати акціонерів компанії Toyoda в тому, що і автомобільний бізнес може бути прибутковим. В результаті 1 вересня 1933 року було вирішено відкрити в цій компанії відділення по виробництву автомобілів.

Перший легковий прототип Toyoda А1 був виготовлений в травні 1935 року. По дизайну він нагадував відому американську машину Сhrysler Airflow 1934 модельного року. У нього була така ж, сильно відігнута назад решітка радіатора, відома в США під назвою Waterflow ( «Водний потік»). Схожі були і поздовжні вентиляційні отвори на боковинах капота, та загалом і весь кузов – восьмивіконий, чотиридверний, з похилою задньою стінкою, яка плавно сходила до бампера.

Однак в цілому японська машина виглядала якось простіше. Фари не були втоплені в крилах, а стирчали зовні. Лобове скло зробили плоским, а не V-подібний, і замість триповерхового бампера поставили звичайний.

Мотор теж був скромнішим. Замість «вісімки» Chrysler (4,9 л; 122 к.с.) Встановили 6-циліндровий верхньоклапанний агрегат Chevrolet 1933 роки (3,4 л, 65 к.с). Коробка передач встановлювалася механічна, 3-ступінчаста. У 1936 році була випущена серія з 100 подібних автомобілів.

А в серпні наступного року утворили фірму Toyota Motor Company. Зміна однієї-єдиної літери в новій назві мало для японців глибокий сенс: ієрогліф «Toyoda» виглядав громіздко і для його написання було потрібно «нещасливу кількість рухів».

У 1938 році в 30 км від міста Нагої, в містечку Коромо-чо почав роботу новий, великий автозавод фірми Toyota. На цьому підприємстві стали виробляти в першу чергу вантажівки для армії, але випускали також і легкові машини.

Легкові автомобілі Toyota існували в декількох версіях. У 1937 – 43 рр. було вироблено 1404 седана Toyota АА і 353 кабріолета Toyota AB. Для армії виготовлявся також спрощений кабріолет ABR – c захисною решіткою радіатора і обрізаними крилами. Крім того, в 1937 – 1944 рр. випускалися закриті штабні машини Toyota AC – c V-подібним вітровим склом і «запасками» на крилах.

До теперішнього часу зберігся тільки один легковий автомобіль Toyota довоєнного періоду – модель AA. Машина була виявлена ​​на Далекому Сході в 2008 році. Цікаво, що спочатку вона продавалася як Сhrysler Airflow, але колекціонери визначили її справжню марку. В даний час машина експонується в знаменитому автомузеї Louwman в Гаазі (Нідерладни). Примітно, що автомобіль вирішили не реставрувати, а зберегти його в знайденому вигляді.


Не пропустіть