«Москвич», що вироблявся в Києві

В останні роки свого існування московський автозавод АЗЛК розробляв чимало різних проектів автомобілів: від відверто одіозних та провокаційних до таких, які реально могли б принести користь народному господарству. Яскравий приклад  – так званий високий універсал «Москвич-2901», зроблений на базі відомого хетчбека АЗЛК-2141, який, по суті, був ліцензійною копією французького Talbot-Simca Solara.

Проектів, які мали за основу «сорок першій», в 90-ї було настільки багато (седани, купе, мінівени, пікапи,  універсали), що в Москві не вистачало виробничих потужностей. Тому складання моделі 2901 «довірили» киянам – авторемонтному заводу КАРЗ №5 на Повітрофлотському проспекті. Машинокомлекти, як сказали б зараз, постачалися до Києва, тут з них робили цілу машину. Частина українських «Москвич-2901» потім відправлялася назад до Росії.

«Москвич-2901» отримав дуже цікавий кузов – майже фургон. При складеному задньому дивані внутрішні розміри багажного відсіку становили 1950 мм у довжину, 1500 мм у ширину та 1260 мм у висоту, при тому що комфорт у салоні залишався фактично легковим. Від серійного хетчбека  2141 цей «Москвич» відрізнявся «надбудованим» дахом та подовженим заднім обвісом, проте нічого хитрого у новій задній частині не використовувалося – всі частини були взяті від пікапа АЗЛК-2335 та навіть від старого доброго «М-412».

Великому універсалу пророкували долю швидкої допомоги, таксі, технічки, роз’їзної конячки комунальників. Були випущені дослідні зразки кількох версій універсалу, зокрема, кілька «Швидких допомог». Випуск «Москвича-2901» тривав на «п’ятому КАРЗі» з 1994-го по 2001 рік, але через малий попит (в ті часи в Україні мало хто міг собі дозволити купити нове авто) був неритмічним, із перервами та довгими зупинками. Загалом в Києві було зроблено десь 600-700 екземплярів, деякі з них досі ще використовуються завдяки своїм унікальним властивостям.

Джерело Auto 24

Не пропустіть