Експерти визначили, який автомобіль безпечніший: габаритний чи компактний

Серед автомобілістів поширена думка, що великі транспортні засоби безпечніші. Через великі габарити вони більш стійкі до занесення. Крім того, висока посадка дозволяє краще контролювати дорожню обстановку. Проте оцінити реальність даних припущень можна лише практично. Розглянемо, які автомобілі дійсно вважаються безпечнішими – маленькі чи великі. Висновки будуть зроблені на основі результатів краш-тестів Euro NCAP та досліджень.

Ще у 2015 році у США було проведено масштабне дослідження, спрямоване на вивчення безпеки транспортних засобів, залежно від розміру. Результати показали, що пасажири позашляховиків, пікапів та великих седанів отримували менше травм під час ДТП, ніж пасажири компактного транспорту.

Експертами було встановлено, що безпека визначається не лише розмірами транспорту, а й його вагою. При збільшенні цього показника на 0.5 тонни безпека зростає майже на 20%. Якщо маленький і великий транспорт зіткнуться при однаковій швидкості, більша частина сили удару буде спрямована на маленький автомобіль, оскільки він має меншу масу.

У ході експерименту найменше людей отримували пошкодження у повнорозмірних седанах з великою масою та низькою посадкою. Тому третій параметр, що впливає на силу удару – центр тяжіння. У великих седанів він знаходиться на одному рівні з мотором та пасажирами, тому під час ДТП автомобіль не підстрибує. Вчені дійшли єдиного висновку – найбезпечнішою можна вважати важку, довгу та невисоку машину.

Наведені вище параметри далеко не єдині, які впливають на безпеку поїздок. Так, можна виділити засоби безпеки – різні подушки, помічники та камери. Усе це закладається на заводі виробником підтримки певного стандарту.

Ще один фактор – стан кузова. Якщо автомобіль вже потрапляв у ДТП, у нього, напевно, змінилася геометрія кузова. У такому стані транспорт не може забезпечувати повноцінного захисту для пасажирів.

Від типу кузова залежить не менше – автомобілі з несучою конструкцією можуть захистити набагато краще, ніж рамні. Справа в тому, що при зіткненні рама майже не змінюється, а вся енергія від удару прямує до салону. Це стає причиною серйозних травм. Автомобіль із несучою конструкцією може спрацювати як пружина. Є ще один фактор, що впливає на силу удару – кліренс. Чим вище машина, тим більший шанс на те, що сила удару буде спрямована на поріг або лонжерон.

Щоб порівняти поведінку великих та дрібних автомобілів у ДТП, фахівці провели 2 краш-тести: з Fiat 500 та Mercedes-Benz GLE. У випробуванні із лобовим зіткненням програв Fiat. У ньому зафіксовано меншу відстань від пасажира до стіни, тому водій зазнавав більше навантажень на шийний відділ та коліна. У бічному ударі перемогу знову здобув Mercedes, оскільки відрізняється високим кліренсом та великою масою. Удар припав у поріг кузова. В результаті, Mercedes-Benz GLE віддали 5 зірок. FIAT не зумів забезпечити високий рівень безпеки для пасажирів, тому заробив лише 3 зірки.

Експерти дійшли висновку, що в сучасних умовах безпечнішими вважаються великі автомобілі. За дотримання ПДР ризики загинути в такій машині набагато нижче, ніж у дрібній.


Не пропустіть