Рідкісний універсал ГАЗ-13С: «Чорна лікарка»
Цей рідкісний автомобіль торік виставили на продаж. І саме так про нього дізналися ЗМІ. Знайомтеся: санітарна машина для вищої партійної номенклатури «Чорна лікарка» – універсал на базі ГАЗ-13 «Чайка». Скільки всього було випущено таких автомобілів, точно сказати ніхто не може. Однак історики та фахівці зійшлися на думці, що подібних ГАЗ-13С було побудовано всього близько 20 штук (до 1982-го року), з них до наших днів збереглося лише 12 екземплярів (включаючи цей київський).
Універсал на базі серійної «Чайки» вироблявся для потреб 4-го Головного управління МОЗ, гаражу особливого призначення (ГОН), а також Міністерства оборони СРСР. Вироблялися ці машини за досить простою технологією.
У прибулих з Горьковського автозаводу седанів «Чайка» зрізали задню частину даху і багажник, а замість цього встановлювали оригінальну, довшу корму, зварену з трьох частин, і п’яті двері з вікном із оргскла. Складання здійснювалося вручну.
Двигун на машині залишався стандартний – 195-сильна V-подібна “вісімка” робочим об’ємом 5,5 літрів. У парі з мотором працювала 3-діапазонна автоматична коробка передач. Через зрослу (з 2,66 до 3 тонн) масу, інженери посилили задню підвіску автомобіля, шляхом установки двох додаткових листів в ресори.
У салоні універсала ставили перегородку відразу за першим рядом сидінь і виводили на стелю над місцем водія три клавіші увімкення світла в санітарному приміщенні. У задній частині знаходилися ноші. Поруч з ними по лівому борту встановлювалися ящики і ємності із спеціальним медичним обладнанням, включаючи кронштейн для крапельниці.
До правого борту біля задніх дверей кріпилися кисневі балони і електрошоковий апарат: все для оперативного порятунку партійних бонз. Устаткування спецзв’язку включало в себе ще 180 кг апаратури. В урядовому кортежі медична «Чайка» зазвичай їхала останньою.