На яких авто їздили Ленін, Сталін і Брежнєв

Все нове – це добре забуте старе, пише fishki.net.

Автомобілі Леніна

Горезвісний броньовик британської фірми Austin, з якого виголовшував промову Ленін, не рахується. Першим автомобілем, в якому Ілліча став возити персональний водій відразу після Жовтневого перевороту, був французький “Turcat-Mery 28” 1915 випуску. Це був дуже дорогий автомобіль ручної роботи з 50-сильним чотирициліндровим мотором і закритим кузовом. У кого його вкрали більшовики, незрозуміло досі, бо в царському гаражі таких дорогих автомобілів не було. Тут Ілліч, що розбирався, як кажуть, в машинах, Ніколашку переплюнув.

У грудні 1917 року цей “Turcat-Mery 28” викрали прямо з двору Смольного. Ілліч рвав і метав, і до пошуку машини підключилися кращі сищики з ЧК. Спочатку подумали на есерів. Проте у результаті автомобіль знайшли на фінському кордоні в гаражі пожежної частини. Як показало подальше слідство, викрали його зовсім не есери, а контрабандисти. Ілліч, коли йому під Новий рік чекісти зробили подарунок і повернули викрадене авто, відмовився в нього сідати і велів, нарешті, відкрити двері царського гаража. З гаража Романових Іллічу викотили інший шедевр французького автопрому – “Delaunay Belleville 45″.

Вже через кілька днів 1 січня 1918 року, коли водій Леніна Тарас Гороховік на цьому автомобілі віз вождя з виступу в Михайлівському манежі, на Ілліча було скоєно замах. Ленін, на жаль, не постраждав, але кузов лімузина був настільки пошкоджений, що гнута задня частина не піддавалася ремонту. Машину списали, але через те, що Ілліч у неї закохався, як кажуть, з першого погляду, якимось дивом в Петрограді йому підшукали точно таку ж. Видно, відняли у когось. Не купили ж. Delaunay Be lleville:

Ленін проїздив на «Delaunay Belleville» рік, а 19 січня 1919 року на машину, в якій знаходилися Володимир Ленін і його сестра, напала група бандитів на чолі з відомим московським нальотчиком Яковом. Бандити Леніна спочатку не дізналися, кого їм довелось зустріти, викинули його, водія та сестру з машини в замет, а машину викрали. Однак дізнавшись про те, хто був у їхніх руках, вони спробували повернутися і захопити Леніна в заручники, щоб отримати викуп, але той встиг сховатися. Після цього випадку Леніну запропонували на вибір кілька машин. Ілліч, нарешті, вирішив пересісти на «роллс-ройс». Щоправда, зробив він дивний вибір. Він вирішив їздити на гоночному «Rolls-Royce Silver Ghost” 1914 року випуску. До революції цей автомобіль належав одному з братів Рябушинських і брав участь в гонках.

Автомобілі Сталіна

007

Першим, хто вирішив застосовувати особливий підхід до вибору автомобіля, був Сталін. Щоб запобігти можливому замах ЗІС (Завод імені Сталіна) з 1933 року почав виробляти суперзахищену модифікацію американського Packard. У 1948 році Alfa Romeo подарувала Сталіну на його день народження суперсучасну 6С2500, але міланський скарб так і не зміг витіснити більш надійний ЗІС. Перший броньований автомобіль вищого класу для радянської партійно-урядової еліти був побудований в кінці 1940-х років на автомобільному заводі імені Сталіна , пізніше перейменованому в завод імені Лихачова. Сталін і його улюблений автомобіль власної марки ЗІС.

Броньований автомобіль ЗІС-115, що спочатку одержав індекс ЗИС-110С, був підготовлений в 1946-1947 роках. Таких лімузинів, за різними оцінками, було зроблено близько 32 екземплярів.

На ЗІС-115 була застосована особлива система бронювання – бронекапсула: захист являв собою єдину оболонку з броні, обшиту зовні кузовними панелями. Бронекорпус випускався на військовому підмосковному заводі під Подільському і мав секретне позначення «Виріб №100″. Виробництво цих корпусів було строго індивідуальним. На кожній, навіть найменшій деталі кузова, був вибитий номер машини. Броня для ЗІС-115 попередньо обстрілювалася на полігоні. Складання машин відбувалася в спеціальному боксі легкового складального цеху Зіса з окремою пропускною системою. Tatraplan для Сталіна.

Автомобілі Хрущова

012

Відносини Хрущова з автомобілями було простим. Представник простого «народу» був скромніший у вимогах. Микита Хрущов волів модифікацію ЗІС-110 з кузовом кабріолет. І ніколи не зраджував своєму вибору.

013

Автомобілі Брежнєва

Наступний генсек відрізнявся великою любов’ю до авто і до водіння. Тому його автопарк був великий і різноманітний. Одна з перлин колекції Брежнєва – «східна красуня» – Nissan-President, доставлена ​​до Москви в 1974 році. Це «офіційний» автомобіль Брежнєва ЗІЛ-115. У такому «членовозі» переміщувався Леонід Ілліч Брежнєв.

Така модель Citroen SM була в колекції у Брежнєва.

Основою колекції Ілліча став Maserati Quattroporte, подарований Леоніду Іллічу керівництвом італійської компартії. У 1968 році Maserati Quattroporte був одним з найдорожчих і швидкісних 4-дверних седанів у світі, він мав V-подібну «вісімку» потужністю 290 к. с. і видавав максимальну швидкість близько 230 км/год.

Дуже рідкісна модель чорного Mercedes 600 1969 року була подарована канцлером ФРН. У світі їх було всього сім, а шестидверна з кузовом «пульман-лімузин» (як у Брежнєва) – дві. Друга була подарована імператорові Японії.

Cadillac Eldorado (1972) з кузовом «купе» подарований Річардом Ніксоном в 1972 році.

Ще один подарунок президента США Річарда. У 1973 році Брежнєв став володарем шикарного Lincoln Continental блакитного кольору, з чорним вініловим верхом. Автомобіль був подарований Річардом Ніксоном в Кемп-Девіді, і саме на ньому відбулася знаменита поїздка двох лідерів держав.