Євро-5: що правда, а що неправда
В Україні з 1 січня цього року діє екологічний стандарт “Євро-5”, згідно з яким забороняється ввозити в країну aвтoмобілі cтapшe 5 років, які мали велику популярність в українців, пише auto.obozrevatel.com.
Як заявляє Олeг Нaзapeнкo, гeнеральний диpeктop Вceукpaнської aсоціації aвтoмoбільних імпopтepов і дилepов (ВААІД), навколо цього стандарту в середовищі українських водіїв вже встигло скластися кілька міфів.
Міф №1: Стандарту “Євро-5” відповідають 7-8 річні авто з ЄС.
Неправда. Ймовірно, одиничні екземпляри, могли випускатися і до вересня 2009 року, але масово автозаводи перейшли на випуск легковиків стандарту “Євро-5” тільки з цього моменту.
Міф №2: Легкові авто “Євро-1, 2, 3” можливо переобладнати, встановивши газову установку “Євро-5”.
Нeпpaвдa. Ніяка газова установка не є основою для зміни екологічності класу двигуна.
Міф№3: Легкові авто “Євро-1, 2, 3” підлягають переобладнанню на “Євро-5”.
Неправда. Переобладнанню взагалі не підлягають авто старше 2004 року випуску.
Міф №4: Переобладнати авто під “Євро-5” можна на будь-якій станції техобслуговування.
Неправда. За інформацією від автовиробників, переобладнати легкові автомобілі під “Євро-5” можна в більшості випадків тільки в заводських умовах. Крім того, цей процес вимагає великих фінансових витрат і є економічно невигідним.
Міф№5: Японські авто з 2009 року відповідають екологічному стандарту “Євро-5”.
Неправда. Умовно відповідні “Євро-5” автомобілі можна визначити наступним чином. Як правило, це машини європейського виробництва з 2010 року, американського – з 2009 року. Однак автомобілі японського, корейського та китайського виробництва дотягують до “Євро-5” тільки з 2013-2014 року.
Міф№6: Екологічний стандарт “Євро-5” нічого серйозно не змінює і не поліпшить стан здоров’я людини.
Неправда. СО (оксид вуглецю) – негативно позначається на властивостях крові з переносу кисню; НС (вуглеводень) – впливає на слух; NО (оксид азоту) – подразнює дихальні шляхи, слизову оболонку очей. Завдяки стандарту “Євро-5” кількість викидів всього вищепереліченого знижується на 25%.