Які дороги відремонтують у 2020 році
Влада очікує, що майже 70 млрд гривень на ремонт трас надійдуть в Дорожній фонд завдяки доходам від акцизів з палива та автомобілів, а також ввізних мит та міжнародних інвесторів. Але долар при цьому повинен коштувати 28,2 грн.
Як повідомляє Авто 24, ще жодному уряду не вдалося зробити так, щоб громадяни могли сказати, що дороги в їх країні хоча б в задовільному стані. Ще в квітні 2019 рік Кабінет міністрів відзвітував про те, що вони встигли відремонтувати ніж 6800 км, а нові міністри Кабміну Гончарука вже обіцяють модернізувати 24 тисяч км шляхів за майбутні п’ять років. Чи вдасться їм реалізувати ці амбітні плани, покаже час. Однак поки ж вони навіть не можуть спрогнозувати, скільки грошей надійде до Державного дорожнього фонду у 2020 році.
У 2020 році уряд планує направити рекордний обсяг фінансування в дорожню галузь – 74,4 млрд грн. Про це йдеться в повідомленні Міністерства інфраструктури.
Зокрема, до Державного дорожнього фонду має надійти 69,7 млрд грн. З 2020 року його наповнюватимуть вже 100% акцизів з палива та автомобілів, а також ввізного мита на нафтопродукти, машини і шини. Нагадаємо, що в 2018 році в фонд надходило 50% акцизів, а в 2018-м – 75%. Крім того, 4,7 млрд грн заплановано залучити від міжнародних донорів.
Президент Всеукраїнської дорожньої асоціації Артем Гриненко впевнений, що бюджет дорожнього господарства на 2020 рік суттєво не змінить стан українських доріг. “Але, думаю, ми побачимо масштабні будівництва. Не всі 70 млрд підуть на ремонт доріг. Частина грошей піде на повернення боргів, а ще частина – облдержадміністраціям на ремонт місцевих доріг, – розповідає він. – Цієї суми недостатньо, щоб відремонтувати всі дороги, але вистачить для ринку в цілому. Ринок дорожніх компаній тільки розвивається, тому вони не змогли б освоїти безлімітний бюджет. Нам потрібно залучати провідних іноземних гравців, щоб вони привнесли до нас нові технології і світову якість “.
Артем Гриненко вважає, що Україні потрібна нова п’ятирічна стратегія з чітким переліком доріг і розписаними видами ремонтів по кожному року окремо. “У пріоритеті, звичайно, повинні бути дороги міжнародного значення, адже це артерії нашої країни, по ним рухається вся економіки, – говорить він. – Також потрібно віддати пріоритет ремонту мостів (в цьому році вже впав десяток з них) і доробити ті відрізки доріг , які були розпочаті в 2019 році “.