Бронеавтомобіль “Дозор-Б” проти КрАЗ “Кугуар”

У грудні 2015 року в Києві був представлений перший серійний бронеавтомобіль вітчизняної розробки – Дозор-Б. Машина народжувалася в муках – знадобилося більше 10 років, щоб довести броньовик до кінця. Вперше «Дозор» як прототип був представлений в 2004 році на виставці «Зброя та безпека». Потім про нього забули. І якби не війна на Донбасі, можливо, і не згадали б, пише cardiagram.com.ua.

Але з початком російської агресії розробникам – Харківському КБ ім. Морозова – довелося здути пил з креслень і довести концепт до серійного стану.

Яким вийшов автомобіль, поки сказати важко, – «Дозор» ще не надійшов на озброєння ЗСУ. Першу партію чекають в 2016 році (хоча машини обіцяли ще рік тому). Але, виходячи із заявлених технічних характеристик, можна припустити: броньовик цілком в змозі скласти конкуренцію КрАЗ. В першу чергу, який встиг стати ветераном війни на Донбасі – « КрАЗ Кугуар ».

Перше враження

«Дозор-Б» проходив випробування майже весь 2015 рік. Правда, інформації про те, як себе показувала машина, дуже мало. Мабуть, найбільш резонансною новиною стало повідомлення в кінці жовтня 2015-го про те, що український броньовик потонув, долаючи водну перешкоду.

Новина ілюструвалася красномовною фотографією.

341555

Втім, не можна сказати, що ця подія говорить щось про низьку якість автомобіля. По-перше, тому, що це були ще тільки випробування.

По-друге, бронеавтомобіль в принципі не призначений для запливів. У його технічних характеристиках зазначено, що він може долати водні перешкоди глибиною в метр. На фото ж видно, що водій заїхав у водойму, яка є значно глибша.

До речі, в характеристиках КрАЗ Кугуар про можливість долати водні бар’єри взагалі немає ні слова. У паспортних даних мова йде лише про позашляхові якості. Не показано, як «Кугуар» вміє «ходити» вбрід і в офіційному відео компанії розробника – арабо-канадської Streit Group.

Бойові можливості

КрАЗ Кугуар вже пройшов бойове хрещення. Автомобіль брав участь в боях на Донбасі в складі полку «Азов». Також машину активно використовували прикордонники. У минулому році один з автомобілів підірвався на міні в Луганській області. «Кугуар» розніс практично весь моторний відсік.

Однак при цьому екіпаж і пасажири залишилися неушкодженими. Броньовик довів, що здатний захистити військових.

Але, з іншого боку, військові постійно нарікали на якість збірки «кразівської» техніки. Нібито вона швидко ламається, а на високих швидкостях поводиться невпевнено. У на початку 2015 року волонтери навіть взялися за вдосконалення «кугуар». Як повідомляв Auto-Consulting, активісти «Автосотні» виявили майже 100 позицій, за якими необхідна була модернізація.

Теоретично: подібна історія не повинна повторитися з Дозор-Б. Автомобіль удосконалився під час випробувань. І якщо недоробки не були усунені під час тестів військовими, тоді виникає питання – чим же займалися випробувачі бронеавтомобіля весь 2015 рік?

В цілому можна припустити, що все ж Дозор-Б – непоганий автомобіль. Непрямим підтвердженням цього може служити той факт, що в 2011 році ліцензію на виробництво броньовика купила польська компанія Mista. Польський варіант «Дозору» отримав назву Oncilla.

Технічні характеристики

Обидва броньовика – КрАЗ Кугуар і Дозор-Б – прийнято вважати українськими. Але все ж останній з багатьох причин рідніший. По-перше, тому що «Дозор» розроблялися з «нуля» в Україні. «Кугуар» ж – продукт Streit Group, компанії, яка має інвесторів з Канади і ОАЕ.

По-друге, ступінь локалізації виробництва Дозор-Б вище, ніж у «кугуар». Представники «КрАЗу» не приховують, що їх броньовик на 80% складається з імпортних деталей. У ньому імпортні практично всі основні комплектуючі – шасі, двигун, трансмісія, броня.

У «Дозора» двигун і трансмісія теж імпортні. Однак бронеавтомобіль побудований на власному шасі. І має багато інших вітчизняних комплектуючих.