Топ-10 електрокарів з Китаю, які можна купити в Україні
Зараз набуває все більшої розкрутки новий тренд – пригон автомобілів з КНР. Для розуміння: ринок Китаю це окремий світ. По-перше, це найбільший ринок у світі. По-друге, там свої правила, свої закони і свої моделі. Світові виробники створюють окремі моделі і різні їх модифікації саме для Китаю.
Зокрема це стосується електрокарів. Там багато цікавих і оригінальних машин, які давно вже є предметом інтересу українських сірих дилерів. У чому головна перевага електромобілів з Китаю перед усіма іншими? Звісно, ціна! А також стан: це новесенькі цілі автомобілі без пробігу або з символічним пробігом. Жодних аварій, пожеж, повеней чи сотень тисяч кілометрів на одометрі, як ми звикли за останні роки на прибулих авто зі США чи країн Європи. Абсолютно «нулячий свіжак»!
Є певні нюанси, куди ж без них. Головний: це необхідність перехідників для адаптації до наших зарядних станцій: в Китаї свої стандарти для портів і вилок. Хоч для домашньої зарядки це нічого не означає, проте будь готові. Також знайте: усі ці машини виготовлені безпосередньо в Китаї, на сумісних підприємствах світових виробників і місцевих компаній – такі вимоги уряду КНР. Це ніяким чином не впливає на якість цих електрокарів – скоріше навпаки, їх надійність і міцність просто відмінна, – але не факт, що гарантійні умови будуть дублюватися з офіційно ввезеними в Україну автомобілями.
Також будьте готові до того, що показники запасу ходу для імпортованих з КНР моделей вказані за стандартом NEDC. В реальних умовах будьте готові відняти 50-100 км від вказаної цифри, залежно від моделі. Отож, MMR.net.ua представляє для вас ТОП-10 електрокарів з Китаю, які ви вже зараз можете купити в Україні.
Nissan Sylphy
- Ціна в Україні, $: вживані від 15 000 / новий від 20 000.
- Ємність батареї: 38 кВТ.
- Запас ходу: 330 км.
- Клас: компактний седан.
Електрокар Nissan Sylphy являє собою седан Sentra попереднього покоління для Китаю, але з агрегатними компонентами від LEAF другої генерації. До речі, саме Sylphy (проте вже наступного зразка) є бестселером в КНР сьогодні – беззаперечний фактор успіху моделі. Про вказаний нами Силфі слід сказати, що, як і LEAF, він не має системи охолодження чи підігріву батареї, але, з другого боку, внаслідок технічної схожості у вас буде мінімум проблем з обслуговуванням чи пошуком запчастин для японського седану. Зрештою, саме цей Ніссан є найдоступнішою пропозицією в даному списку, тому в загальному плані саме він є фаворитом тут.
Volkswagen e-Lavida
- Ціна в Україні, $: вживані від 20 000 / новий від 25 000.
- Ємність батареї: 38 кВТ.
- Запас ходу: 270 км.
- Клас: компактний седан.
Для прикладу, електрична Volkswagen Lavida не здатна запропонувати ні подібний запас ходу, ні ті ж таки системи термоменеджементу, а коштує дорожче. І це при тому, що базові версії Лавіди оснащені не краще за Nissan Sylphy. Ба більше, у Фольксвагені економія німців навіть дратує: вони залишили тут усі атавізми бензинової версії: і звичайнісінький селектор КПП, і аналогову приладову панель і навіть ключ запалення! Цікаво, що Lavida вже не випускається в електричній версії, тому рано чи пізно запаси машин без пробігу в Китаї вичерпаються. Одним словом, як варіант підійде, але Nissan виглядає більш вдалим вибором.
Volkswagen e-Bora
- Ціна в Україні, $: вживані від 20 500 / новий від 25 000.
- Ємність батареї: 38 кВТ або 45 кВТ.
- Запас ходу: 270 або 340 км.
- Клас: компактний седан.
Електрична Bora це вже дещо цікавіше. Обоє з Лавідою вони побудовані на платформі MQB, а саме на базі Volkswagen Jetta. Головна відмінність електрокарів полягає в різних місцях виробництва – Bora випускається на підриємстві FAW-Volkswagen, тоді як Lavida на потужностях SAIC-Volkswagen. Кузов, зокрема його геометрія, у Лавіди майже повністю повторює Джеттівський, тоді як Бора отримала оригінальну структуру. Як і Lavida, повністю електричну Bora вже зняли з конвеєра, хоча останні партії моделі мали більш ємнісну батарею і здатні проїжджати далі.
Volkswagen ID3
- Ціна в Україні, $: новий від 27 000.
- Ємність батареї: 57 кВТ.
- Запас ходу: 450 км.
- Клас: компактний хетчбек.
Насправді ви можете також звернути увагу і на кросовер Volkswagen ID4 з його безліччю модифікацій та похідних моделей для китайського ринку. Просто ми подумали, що хетчбек ID3 з його більш демократичнішою ціною буде доцільнішим для українського споживача. Зрештою, хіба для поїздок містом, для чого в першу чергу купують електрокар, не логічніше придбати саме зручний у маневруванні компактний хетчбек? Адже технічні характеристики ID3 дуже заманливі.
Hyundai Lafesta EV
- Ціна в Україні, $: вживані від 27 500 / новий від 35 000.
- Ємність батареї: 56 кВТ.
- Запас ходу: 490 км.
- Клас: компактний седан.
За даними mmr.net.ua далекосхідний «звір», Хюндай Лафеста, це якраз приклад грамотного перетворення седану з ДВЗ в електромобіль. Тут вам і батарея ємнісна з охолодженням/підігрівом, і хороші характеристики, і найкращий зі всіх седанів у списку салон. Найголовніший недолік – мало пропозицій на українському ринку. Якби їх більше завезли, то знайшлись би і доступніші екземпляри.
Chevrolet Menlo
- Ціна в Україні, $: новий від 27 000.
- Ємність батареї: 52 кВТ або 61 кВТ.
- Запас ходу: 410 або 518 км.
- Клас: середньорозмірний кросовер.
Шевроле з чудернацьким дизайном і не менш дивним іменем ви можете придбати за відносно демократичну суму. Він також доволі практичний: тут і вищий кліренс, і пластиковий обвіс-захист, і великий багажник. А ще вам сподобається в Menlo просторий салон, з великими нішами для речей та цікавим рішенням для підстаканників спереду. Само собою, не найгірші тут і показники дальності ходу, особливо в топ-версії.
Ford Territory EV
- Ціна в Україні, $: вживані від 30 000 / новий від 36 500.
- Ємність батареї: 49 або 63 кВТ.
- Запас ходу: 360 або 460 км.
- Клас: компактний кросовер.
Така пафосна назва, мабуть, скоріше підійшла би якомусь великому позашляховику, але ні: для китайського модельного ряду Ford вона дісталась компактному кросоверу. Разом з тим, дизайн Терріторі доволі затятий і, що називається, збитий. Інтер’єр здивує вас атмосферою лоску, яку йому надає велика кількість шкіри, поверхонь з рояльного лаку та тумблерів під сенсорним екраном. Більш сучасні версії матимуть прогресивнішу батарею, яка забезпечить вам три-чотири сотні пробігу без дозарядки.
Toyota C-HR EV
- Ціна в Україні, $: вживані від 28 500 / новий від 31 500.
- Ємність батареї: 54 кВТ.
- Запас ходу: 400 км.
- Клас: компактний кросовер.
Спеціально для Китаю Тойота розробила електричну модифікацію кросовера C-HR. Сказати щось більше про цю машину доволі складно: просто черговий кросовер. Запас ходу пристойний, кліренс достатній, дизайн молодіжний. Салон японця консервативний і тьмяний з одного боку, проте затишний і зручний з іншого.
Peugeot e-2008
- Ціна в Україні, $: вживані від 26 500 / новий від 28 000.
- Ємність батареї: 45 кВТ.
- Запас ходу: 360 км.
- Клас: малий кросовер.
Є також і французька машина у нашому списку сьогодні. Рублені стилістичні рішення екстер’єру 2008-го привертають увагу багатьох. І не так багато хто розумітиме насправді, що ви їдете саме на електрокарі. Адже на відміну від тієї ж Тойоти, Пежо не став закривати решітку радіатора суцільним екраном, а лише трошки змінив її дизайн для електро-версії. Салон з фірмовим малим рулем Peugeot
і щитком приладів зверху не дасть вам знудитись перший час, але згодом ви звикнете на 100% до цього рішення.
Honda X-NV / M-NV
- Ціна в Україні, $: вживані від 24 000 / новий від 30 000.
- Ємність батареї: 53 кВТ або 61 кВТ.
- Запас ходу: 400 або 480 км.
- Клас: малий кросовер.
Ось вона, найпопулярніша модель з Китаю в Україні. Кількість пропозицій на цю Хонду просто зашкалює. Тут варто уточнити, що X-NV є старішою моделлю, а M-NV – це її удосконалена модифікація. Обоє вони є глибоко переробленою всім знайомою Honda HR-V попереднього покоління. В Україну навіть вже завезли пару екземплярів наступника цієї моделі – Honda eNS1 з запасом ходу 420 км. за ціною від $35 тис.