В Україні водіїв хочуть штрафувати на 68 000 грн та конфісковувати їхні авто
У Верховній Раді зареєстровано новий законопроект, який має на меті посилити відповідальність осіб, які керують транспортними засобами у стані алкогольного чи іншого сп’яніння.
Законопроєкт №9076 передбачає внесення змін до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а його автори пропонують переглянути штрафи за повторне порушення, щоб зменшити кількість смертей та травм, спричинених п’яними водіями, пише Avtosota.
У 2022 році сталося 790 дорожньо-транспортних пригод з вини п’яних водіїв, в результаті яких 91 людина загинула і 1031 була травмована. Ці цифри вражають і свідчать про необхідність запровадження більш суворих покарань, щоб утримати людей від керування автомобілем у стані алкогольного сп’яніння. У зв’язку з цим автори законопроекту пропонують внести кілька змін до чинного законодавства, включаючи збільшення терміну позбавлення права керування з трьох до п’яти років та обов’язкову конфіскацію транспортного засобу для порушників, які вчинили таке правопорушення вдруге.
У той час як штрафи за перше порушення залишаться незмінними, повторні правопорушення призведуть до більш суворих наслідків для водія. Третя спроба сісти за кермо в стані сп’яніння обійдеться порушнику в 68 000 гривень замість 51 000 гривень.
Автори ініціативи вважають, що ці заходи будуть більш ефективними для зменшення кількості ДТП, спричинених водіями у стані алкогольного сп’яніння.
Крім того, конфісковані транспортні засоби будуть передані на потреби Збройних сил, що є додатковою перевагою ініціативи. Незважаючи на ці заходи, високі штрафи та інші положення про відповідальність виявилися неефективними у стримуванні осіб з низькою соціальною відповідальністю від керування транспортними засобами у стані алкогольного сп’яніння.
Намагаючись боротися з цією проблемою, деякі країни запровадили “контрольно-пропускні пункти тверезості”, де всі водії повинні проходити тест на вміст алкоголю в крові. Свого часу такий захід пропонувався у Верховній Раді, але документ був відкликаний, і питання зникло з поля зору. Однак варто розглянути позитивні наслідки перевірених рішень, які застосовуються в країнах з набагато вищим рівнем безпеки дорожнього руху, ніж в Україні.
Варто зазначити, що законопроект № 9076 все ще перебуває на ранніх стадіях законодавчого процесу і має пройти всі необхідні процедури та отримати необхідну кількість голосів народних депутатів, перш ніж його можна буде реалізувати. Тим не менш, ця ініціатива є кроком до підвищення безпеки дорожнього руху та зменшення кількості смертей і травм, спричинених нетверезими водіями.