Зима вносить корективи у процес експлуатації будь-якого автомобіля. Крім основних систем та вузлів, дещо іншого підходу з боку власника вимагають й автомобільні шини.
Яким має бути оптимальний тиск у колесах авто – гадати не потрібно. Із цього приводу все сказано в інструкції з експлуатації. Крім того, таблички із зазначенням рекомендованого тиску прикріплені або в отворі дверей водія, або на зворотному боці лючка бензобака.
Для більшості легкових авто компанії-автовиробники встановлюють оптимальний тиск у колесах у межах 2,2-2,4 атмосфери. До такого рівня його зазвичай і накачує майстер шиномонтажної майстерні. Але коли машина опиняється на вулиці, повітря в покришці починає остигати до рівня довкілля. Доведено, що з падінням температури на кожні 8 градусів тиск у колесах масових радіусів падає приблизно на 0,1 атм.
Інакше висловлюючись, при охолодженні колеса з кімнатної температури +25 градусів до, скажімо, -10 градусів тиск у ньому зменшується приблизно 0,4 атмосфери. При цьому від вихідних 2,2-2,4 залишається 1,8-2 фактичні атмосфери. Що явно нижче за норму.
Насамперед, підспущені колеса помітно погіршують керованість. Автомобіль менш чітко тримає траєкторію і більш схильний до заносів у поворотах. Що на слизькому зимовому покритті особливо небезпечно. Недокачані шини чинять підвищений опір коченню, помітно збільшуючи витрату палива. Та й зношуються вони при зниженому тиску сильніше і, що ще неприємніше, у прискореному темпі й нерівномірно.
Для боротьби з усім цим негативом узимку слід контролювати тиск у колесах лише після того, як вони провели на вулиці хоча б годину.