До несподіваного висновку прийшли фахівці з Німеччини, провівши аналіз доцільності покупки електромобілів, пише auto.mail.ru.
Як виявилося, лише дві з дванадцяти моделей з електричною силовою установкою вигідніше своїх дизельних і бензинових аналогів. Такі результати показало дослідження, в рамках якого моделювалося володіння автомобілем протягом 4 років і річним пробігом 15 000 км.
На перший погляд, покупка електромобіля обіцяє одні плюси. По-перше, власнику не потрібно платити податки на транспорт, причому як в Україні, так і в Європі, він може безкоштовно користуватися паркуванням, а в деяких країнах – і смугами для громадського транспорту. А, наприклад, в Німеччині незабаром з’явиться і «бонус» у вигляді 4000 євро на придбання такого транспорту.
Але, як виявилося, в більшості випадків придбання електромобіля себе не виправдовує. Принаймні з економічної точки зору. По-перше, електрокари коштують значно дорожче звичайних автомобілів. Скажімо, базова ціна Renault Zoe становить 23 300 євро проти 16 590 євро у бензинового Renault Clio. А покупка електричного Volkswagen Up! обійдеться на 11 000 євро дорожче, ніж звичайного.
По-друге, у електромобілів, як правило, скромний запас ходу в порівнянні зі звичайним авто. І вигода від більш дешевої електрики нівелюється часом, який власнику доводиться витрачати на зарядку. Крім того, варто враховувати і такі чинники, як втрата вартості електромобіля, витрати на більш складний ремонт і т.д. і т.п. У підсумку експерти ADAC підрахували, що загальні щомісячні витрати на електромобіль (з урахуванням ціни його придбання) виявляються вищими, ніж у традиційних автомобілів.
Наприклад, один кілометр шляху на електричному Ford Focus обходиться приблизно в 56,6 євроцента проти 51 і 51,4 цента у бензинового і дизельного «Фокуса». А особливо дорогою у володінні виявилася Tesla Model S, кілометр їзди на якій коштує 1,37 євро.
Правда, серед електрокарів, представлених в Німеччині, є два винятки. Це – Kia Soul EV і Mercedes-Benz B 250 e, які обійдуться власникові вигідніше своїх бензинових і дизельних аналогів. Правда, за рахунок чого електрокарам вдалося вибитися в лідери, в доповіді, на жаль, не повідомляється.