Яка ситуація в Україні на ринку електромобілів

У 2016 році парк електромобілів в Україні збільшується в середньому на дві машини в день.

Наша країна несподівано опинилася серед лідерів за рівнем електромобілізації, передає Focus.ua.

За даними компанії Electrocars, станом на 1 січня 2016 року в Україні нараховувалося 568 електромобілів, але вже до 19 лютого екопарк збільшився до 693 одиниць. Всього за півтора з лишком місяці приріст склав 125 машин, або приблизно 2,5 авто в день.

Досягненню такого результату сприяло скасування імпортного мита, завдяки якому вартість найпопулярнішої моделі – Nissan Leaf з пробігом – знизилася з $20 тис. до $16-18 тис.

ia1

За прогнозами експертів Electrocars, до кінця 2016 року кількість електромобілів може подвоїтися. А якщо парламент скасує ПДВ на електромобілі (відповідний проект зареєстровано), то темпи зростання будуть ще вищими.

Автовиробники, які донедавна обмежувалися пробними партіями електромобілів, нарешті почали розглядати Україну як ринок. Беручи до уваги інтерес українського споживача, у Renault зважилися вивести на ринок Kangoo Express Z. E., на яку є попит у бізнесу. Наступною має стати популярна у європейців компактна ZOE, причому на українському ринку вона може зявитися вже до кінця 2016 року. “Необхідно добре підготуватися до запуску, навчити дилерську мережу їх обслуговувати”, — пояснює затримку генеральний директор компанії “Рено Україна” Яна Міненко.

ia3

На додачу, в 2017 році Smart може почати поставки нової моделі Smart For two Electric Drive і Nissan.
А поки що електромобілі ввозяться в Україну переважно за сірими схемами і з пробігом. Звичайна процедура при купівлі такого авто — замовлення, наприклад, з США: давши завдаток, необхідно почекати 1-2 місяці і отримати обумовлену модель. Без очікування електромобіль зазвичай коштує на $1-2 тис. дорожче, але і таких машин на ринку вистачає. Наразі імпортери відкрили в Києві і інших містах України близько десятка автосалонів б/в електромобілів.

Наразі в Україні продаж електрокарів стримує відсутність кредитування. Лише у Ощадбанка є цільова програма з електромобілів, умови якої нічим не привабливіші, ніж інші автокредити: ставка у 22,5% річних, термін дії – 7 років і початковий платіж – не менше 25% вартості. На даний момент цією програмою скористалися тільки двоє українців.

Тим не менш, в Україні шаленими темпами розвивається інфраструктура заправок: наразі налічується вже понад 150 публічних зарядок на АЗС, біля торгових центрів і біля офісів, тоді як рік тому їх було всього 40-60 одиниць.

А кожна публічна зарядка, як вважається, забезпечує появу до 10 електромобілів. Отож, вже існуючий потенціал українського ринку становить приблизно півтори тисячі автомобілів.

Наразі в Україні встановлюють переважно “домашні” станції, які заряджають, приміром, Nissan Leaf за 6-8 годин, і так звані «Type ІІ», які справляються з тим же завданням за 4 години. А для комфортного пересування між містами необхідні суперчарджери, які здатні зарядити більшість електромобілів на 80% за 30 хвилин.

Заповнити пробіл обіцяє українська компанія Oxygen, яка навесні відкрила в Києві два швидкісних пункти зарядки і планує до кінця року побудувати відповідну мережу у напрямку Київ-Одеса та Київ-Львів. За словами генерального директора Oxygen Group Олександра Вовка, станції будуть стояти приблизно через кожні 60-80 км, з розрахунком, щоб водій міг за 20-30 хвилин підзарядитися.

Швидше за все Oxygen, яка ще й продає електромобілі (в її планах — реалізувати в 2016 році стільки ж, скільки було куплено українцями за останні п’ять років), виконає озвучений план. Передбачається, що для клієнтів автосалонів Oxygen зарядка буде безкоштовною, решта зможе купити картку на піврічне або річне обслуговування. До речі, Tesla Motors також планує відкрити в 2016 році два суперчарджера – біля Києва і біля Львова.

Якщо український парламент все ж скасує ПДВ на електромобілі, то ціни на екоавто завдяки попиту і конкуренції між дилерами, швидше за все, впадуть більше ніж на 20%.