Імпорт старих машин в Україні впав втричі через труднощі з реєстрацією
Депутати Верховної Ради і учасники ринку з імпорту автомобілів закликають уряд продовжити дію сертифікатів, необхідних для реєстрації ввезених автомобілів, щоб відновити нормальну діяльність на ринку старих авто, який практично зупинився на початку 2016 року в зв’язку з прийнятим в 2012 році законом про технічне регулювання.
Про це на прес-конференції повідомив народний депутат України, співголова міжфракційного депутатського об’єднання “Депутатський контроль” Геннадій Кривошея, з посиланням на УНІАН інформує UBR.ua.
“Якщо Мінекономрозвитку не врахував необхідний перехідний період, ми просимо сьогодні зробити все для того, щоб діючі сертифікати УкрСЕПРО можна було використовувати хоча б до кінця цього року, щоб сервісні центри могли і далі працювати і приймати їх для реєстрації автомобілів, – сказав Кривошея. – Я пропоную ці пропозиції оформити у вигляді офіційного документа від нашого депутатського об’єднання “Депутатський контроль” і направити всім профільним міністерствам”.
За словами Кривошеї, 10 лютого набрав чинності прийнятий ще в 2012 році закон про технічне регулювання, який передбачає реформування системи державної сертифікації, в тому числі ввезених в країну транспортних засобів. Раніше для розмитнення та реєстрації автомобілів необхідно було отримати сертифікат технічної відповідності в українській системі сертифікації УкрСЕПРО. Такі сертифікати видавали акредитовані державні і приватні установи. Однак, закон, що вступив в силу передбачає передачу даних функцій від Міністерства економічного розвитку до Міністерства інфраструктури. У зв’язку з цим Мінекономрозвитку на початку року видало указ про те, що органи реєстрації транспортних засобів при Міністерстві внутрішніх справ не повинні приймати видані до лютого сертифікати, хоча, за словами Кривошеї, термін дії таких сертифікатів становить 3 роки і багато які з них дійсні до 2018 року. У той же час, Мінінфраструктури досі не видало нових правил сертифікації, що призвело до проблем при реєстрації авто.
Як зазначив депутат, сьогодні сертифікацією, згідно з рішенням Мінекономрозвитку, можуть займатися лише 6 державних інститутів, тоді як раніше було більше 100 приватних і державних установ, які видавали такі сертифікати. Це призвело до подорожчання послуг з 300-400 грн до 3-3,5 тис. грн, а також до створення черги на проходження сертифікації, яка на сьогодні становить понад 5000 тис. машин.