Топ-15 кращих вживаних авто для зимової експлуатації у 2022 році

Кучугури снігу, замети, льодяні ковзанки та хуртелиця вимагають особливих навиків водіння, а також – боєздатних прохідних автомобілів. Надійні повнопривідні моделі з високим кліренсом, великим кутами звісів та розумно налаштованою електронікою – ось запорука затишного та безпечного пересування у суворих погодних умовах. Ми в MMR.net.ua провели аналіз ринку злегка вживаних автомобілів та підібрали 15 найбільш доцільних моделей авто для зимової експлуатації, відштовхуючись від реалій 2022 року.

Прохідні кросовери, офф-роудери та позашляховики:

  1. Dacia Duster (2017 – )

Дачія Дастер – компактний кросовер, який за ціною є сильно дешевшим за конкурентів, але натомість пропонує те, чого ні у кого з них немає. Мова іде про ультимативну як на свій клас прохідність повнопривідної версії. Для України є доступною лише «ЄС-івська» специфікація, тобто коли версія 4х4 доступна лише для дизеля 1.5 (115 к.с) або 1.2-літоворо бензинового мотору (130 к.с.) в парі з механічною КПП. Ми рекомендуємо приглядатися саме до повнопривідного Дастера, бо тоді він має свій найбільший сенс – надійного, максимально практичного та дуже здатного на бездоріжжі автомобіля на щодня. Кліренс: 20 см.

  1. FIAT Panda 4×4 Cross (2014- )

Хоч і кліренс у Панда 4х4 Кросс відносно невисокий – 16 см – суттєвої ролі це не грає, адже низька споряджена маса, високі кути звісів та дуже коротка колісна база/вузька колія дозволяють цьому маленькому всюдиходу повноцінно конкурувати з визнаними позашляховиками (Land Rover, Jeep) на лютому бездоріжжі та навіть переважати їх в певних випадках. Panda 4×4 на вторинному ринку представлена або 2-циліндровим бензиновим турбодвигуном 0.9 (85 к.с.) або дизелем 1.3 л. на 95 к.с. Цієї потужності вистачає за край для такої легкої машини. ФІАТ Панда 4х4 має електронну імітацією блокування диференціалів і систему Terrain Control з трьома режимами руху: автоматичний розподіл тяги по осях, жорсткий повний привід і алгоритм допомоги водієві при спуску з гори. КПП лише 6-ст, механічна.

  1. Suzuki Ignis AWD (2016- )

Сузукі Ігніс ALLGRIP 4×4 має 1.2-літровий двигун потужністю 83 к.с. та механічну 5-ступеневу трансмісію. Подібно Панді 4х4, його головні козирі це якнайменша вага (до тонни), розумно налаштований повний привід та хороша «геометрія». Тут дуже малі колеса, проте на зимових шинах вони здатні завезти вас куди завгодно, особливо в умовах міста. Снігові кучугури, ожеледиця чи слякота – за рулем Ігніса ви будете почуватися затишно, впевнено і в теплоті, тим більше, що в салоні є достатньо місця для чотирьох. Традиційно максимальна надійність Сузукі лише підсилить це відчуття. Кліренс – 18 см.

  1. Suzuki Vitara AWD (2015- )

Для старших людей чудово би підійшов субкомпактний кросовер Сузукі Вітара. Він за розмірами аналогічний до Nissan Juke, проте окрім надійності пропонує повний привід (як з автоматичною, так і з механічною КПП), а головне – простий і зрозумілий дизайн салону і достатньо високу посадку – те, що треба водіям у віці. Двигуни на ранніх серіях – бензинові 1.6 (120 к.с.) та 1.4 турбо (140 к.с.). Типово для автомобілів Сузукі, повний привід налаштовано розумно, надійність агрегатів висока, підвіска в міру комфортна та забезпечує стійкість. Кліренс у Вітари дорівнює 18.5 см.

  1. Subaru XV (2017- )

Субару здавна славилась своїми технологіями повного приводу. XV представляє собою хетчбек Субару Імпреза, задраний догори до 20 см кліренсу, оснащений класним захисним обвісом по периметру, надійними рейлінгами на даху та великими пухлими шинами. Мотори бензинові: 1.6 (114 к.с.) та 2.0 (152 к.с.). Трансмісія завжди автоматична (варіатор). Економічності від атмосферних двигунів та варіаторів не чекайте – у змішаному циклі XV «бере» 6.5 або 8 л/100 км з мотором 1.6 або 2.0 відповідно.  Проте надійний старт у будь-яку погоду і хорошу прохідність Субару вам забезпечить, не сумнівайтесь.

  1. Land Rover Discovery Sport (2014- )

Система «Terrain Response» дозволяє Діскавері Спорт долати перешкоди, які багатьом суперникам «не по зубах». Тут є окремі режими для бруду та снігу, які точно визначають, скільки тяги потрібно передати на широкі шини, щоб автомобіль не застряг. Додайте сюди просторий салон, оздоблений якісними матеріалами, потужні двигуни (які при цьому достатньо економічні) та особливу харизму марки – і вийде чудовий сімейний автомобіль, який взагалі не боятиметься жодної зими. Кліренс Ленд Ровера дорівнює 21.2 см.

  1. Suzuki Jimny (2018- )

Незважаючи на те, що Сузукі Джимні має мало місця, а мотор тут витратний і малопотужний 1.5 (102 к.с.), цей позашляховик є напрочуд універсальною машиною. Річ у тім, що від однаково підійшов би і жіночим рукам, і чоловічим, просто кожен би користувався ним по-своєму. На міським вулицях, ніколи не з’їжджаючи з асфальту і не підключаючи повний привід (і тим більше «понижайку»), Джимні би чудово виконував роль дамського аксесуару, особливо в яскравому кольорі. Адже круглі фари та дизайн в загальному тут страшенно симпатичні. У той же час, машина має ультимативну прохідність, тому жодна заметіль чи слизота йому не страшні. Зрештою, на бездоріжжі Джимні мало хто перепре, тому цей рамний позашляховик у перше чергу цікавий, все-ж, для чоловічої аудиторії. Кліренс – 21 см.

  1. Jeep Wrangler (2017- )

Джип Ренглер це дорожча та більша альтернатива Сузукі, хоча це вже чисто чоловічий автомобіль. Він також має раму, нерозрізні мости, блокування диференціалів та «понижайку», але разом з тим значно більший навіть у класичному 2-дверному виконанні. 2.0-літровий бензиновий мотор (270 к.с.)  має найбільшу рентабельність, проте краще взяти 3.6-літровий 6-циліндровий мотор та 6-ст. механічну трансмісію. Всього цього, а також 25.2 см дорожнього просвіту достатньо для того, щоби Ренглер не боявся армагедону, не те що засніженого виїзду з гаража. Щоправда, показники витрати пального вас розчарують.

  1. Toyota Land Cruiser Prado (2009- )

Тойота Ленд Крузер Прадо також до ваших послуг, коли справа дійде до складних дорожніх умов. Хтось скаже: «тягне, як паровоз». Не заперечуваний факт! 4.0-літровий бензиновий V6 дозволяє інтенсивно прискорюватися, проте витрати пального на рівні 11-12 л/100 км постійно вас обскубуватимуть. Тому для «Прадика» доцільнішим буде вибрати дизель 2.8 на 177 або 190 к.с. У розвинутих країнах Ленд Крузер Прадо можна купити в 3-дерному кузові, заточеному виключно під офф-роуд, з механічною КПП. Кліренс – 22 см.

  1. Ford Ranger Raptor (2018- )

Поклавши руку на серце, скажемо відверто: будь-який середньорозмірний пікап з повним приводом підійде для найлютішої зимової експлуатації. Вони усі створені для суворих умов, у тому числі на бездоріжжі, тому для пікапа навіть дика хуртелиця з кочурами не зупинять – проїде усюди і йому нічого не буде. Проте саме несамовитий Форд Рейнджер Раптор подарує вам найбільше емоцій під час цього.  Потужний дизельний двигун 2.0 (213 к.с.) розганяє його до 100 км/год за якихось 9 с. Кліренс – 28.3 см.

Універсали підвищеної прохідності:

  1. Skoda Octavia Scout (2014-2019)

Вже в базовій комплектації Октавія Скаут мала повний привід з електронно-керованою багатодисковою гідравлічною муфтою та функцією електронного блокування диференціалу для обох осей. Ця система дозволяє впевнено впоратися навіть зі складними перешкодами, гнучко розподіляючи момент між колесами. Лінійка силових агрегатів повнопривідного універсалу Шкода складається з пари дизелів 2.0 (150 і 184  к.с.), а також бензинового 1.8, що розвиває 180 к.с. Трансмісія пропонується як 6-ступінчаста «механіка» або 7-діапазонний автомат (робот) DSG. Кліренс – 17 см (для деяких ринків 18 см).

  1. Subaru Outback (2014-2019)

Субару Аутбек це справжня «класика жанру» повнопривідних універсалів підвищеної прохідності. 2.5-літровий бензиновий двигун (175 к.с.) передає крутний момент через автоматичну трансмісію (варіатор) на усі чотири колеса завдяки фірмовій системі симетричного повного приводу. Для Північної Америки також пропонувався 6-циліндровий двигун 3.6 (256 к.с.), проте як такої потреби у ньому і немає, адже він також зв’язаний з тим-таки варіатором. Салон Аутбека добре продуманий, має хорошу ергономіку та багато місця. Це першокласний сімейний автомобіль, якому не страшна і сувора зимова заметіль. Кліренс – 20 см.

  1. Volvo V60 Cross Country AWD (2015-2018)

Якщо ви один із тих, хто вважає, що найкращий автомобіль для снігу неодмінно має бути спроектований людьми, які найбільше зі снігом і стикаються, то Вольво V60 Кросс Кантр попередньої генерації саме для вас. Шведська модель оснащувалася бензиновим 2.0-літровим мотором (245 к.с.), який мав шалену динаміку розгону до 100 км/год 6.6 с. та хорошу економічність – 6.6 л/100 км. Привід 4х4. Також були дизелі, з них повним проводом комплектувався агрегат 2.4 (190 к.с.). Коробка передач – автоматична. Кліренс – 20 см.

  1. Audi A4 Allroad Quattro (2016- )

На додачу до японської та шведської класики приводимо їх не менш породистого конкурента з Німеччини. На актуальному дорестайловому поколінні А4 Allroad Quattro можна знайти широченну лінійку двигунів: дизелі 2.0 (150, 163, 190 к.с.), 3.0 (218, 272 к.с.) та бензиновий мотор 2.0 (252 к.с.). Для більшості дизелів можна вибрати або 6-ступеневу механічну, або 7-швидкісну автоматичну (робот) коробку передач, хоча топовий двигун на 272 к.с. агрегатується з класичним «автоматом» (гідротрансформатор) ZF на 8 передач. От тільки найголовніше, кліренс, у Ауді такий собі – 18 см.

  1. Volvo V90 Cross Country (2016- )

Звичайно, куди ж без його величності, V90 Кросс Кантрі. Великий «сарай» з вражаючим дорожнім просвітом 21 см та повним приводом однаково чудово показує себе як на шосе, так і на пересічній місцевості. Або ж на слизькій поверхні затяжного підйому у місті. Двигунів на останньому поколінні можна знайти купу, але усі об’ємом 2.0 літра. Бензинові на 250 та 300 к.с., а дизельні – 190, 197 та 235 к.с. Усі вони демонструють високу надійність та хороші показники паливної економічності. А ще Вольво випускає найбезпечніші автомобілі.


Не пропустіть