Новий Nissan Qashqai вже в Україні: як змінився японський бестселер (тест-драйв)

Nissan привіз в Україну нове покоління своєї найпопулярнішої моделі – Qashqai. Автомобіль помітно подорожчав. Але змінилася не тільки ціна

Перші екземпляри нового Nissan Qashqai показали в Україні наприкінці січня 2022 року. Але приблизно за тиждень до цього український офіс японської компанії оголосив ціни. За базову модель попросили близько $25 тис.

Багатьох такий цінник, м’яко кажучи, здивував. І це здивування неважко зрозуміти. Адже попереднє покоління в базі коштувало менше $20 тис. Так, це був багато в чому морально та технічно застарілий автомобіль. Але, все ж таки, це автомобіль від японського бренду. З відповідним до нього ставленням.

Припускаю, що старий Qashqai купували ті, хто не хотів собі «дубовий» Renault Duster, але на Toyota RAV4 грошей не вистачало. Проте, після зміни поколінь Qashqai опинився з RAV4 в одній ціновій лізі.

І, за великим рахунком, до кросовера лише одне питання: а чи коштує він грошей, які за нього просять? MMR.net.ua пощастило, бути серед тих, хто першими протестував Nissan Qashqai. Тож, ми спробуємо дати відповідь на це питання.

Зовнішність та особливості

Від свого попередника новий Qashqai відрізняється більш брутальною зовнішністю. Кросовер постаршав. Головна оптика виконана у два яруси. Двері відчиняються на 90 градусів. Ті, кому доводиться встановлювати дитяче крісло, оцінять.

Але з точки зору габаритів автомобіль змінився несильно. Він став більше. Проте, мова йде про лічені сантиметри. Тобто, інженери Nissan не мали на меті, «роздути» Qashqai. І це цілком зрозуміло: компанія не хотіла створювати внутрішню конкуренцію зі старшим братом – X-Trail.

Однак іноді навіть декілька сантиметрів змінюють відчуття комфорту в салоні. І новий Qashqai відчувається доволі просторим автомобілем. Більшим сприймається і багажник. І це недивно – його об’єм збільшився на 50 літрів.

Мотор та «коробка»

На старті продажів Nissan запропонував лише одну силову установку. До її складу входять 1,3-літровий турбований бензиновий мотор та варіатор. Щоправда, двигун має два варіанти потужності: 130 та 150 кінських сил. Відповідно, обертальний момент – 240 та 250 Нм.

Це дуже непогані показники. Наприклад, дволітровий «атмосферник» RAV4 має скромнішу продуктивність. Звісно, що у кросовера Toyota є більш потужний гібрид. Однак у Qashqai незабаром в Україні також з’явиться гібридна силова установка. Причому вона кардинально відрізнятиметься від того, що пропонують «тойотівці». Але про неї ми поговоримо пізніше, коли вона з’явиться на нашому ринку.

Також більш дорогі комплектації оснащено повним приводом. До нього додається система керування режимами їзди, яка дозволяє обрати, наприклад, більш динамічні налаштування, або підлаштуватися під пересування бездоріжжям.

Як їде базова версія з мотором на 130 «коней» та переднім проводом, я не знаю. Але 150-сильний двигун та повний привод роблять Qashqai дуже бадьорим. При цьому силовий агрегат не доставляє якогось помітного акустичного дискомфорту. Варіатор не реве навіть на високих оборотах.

Хоча тут треба відзначити, що й звукоізоляція в новому «Кашкаї» стала кращою. І це одна з причин, чому автомобіль став відчуватися більш комфортним.

Невеличка затримка в реакції на натискання педалі газу все ж таки є – ситуація типова для турбованих моторів. А ось варіатор з цим мотором працює добре.

Звісно, цей тип «коробок» подобається не всім. Але, якщо ви мали справу з варіаторами Jatco, які традиційно встановлюються на автомобілях Nissan, ви обов’язково відчуєте, що трансмісія у нового Qashqai працює помітно краще, ніж у попередника. І це недивно – кросовер оснащено доопрацьованою версією варіатора.

Виробник запевняє, що нова «коробка» робить силову установку більш економічною. Поки що важко сказати, чи це так насправді, але варіатору дійсно вдається зберігати невисокі обороти мотору на високій швидкості. А це свідчить про те, що, скоріш за все, новий Qashqai буде економічним. За паспортом, кросовер споживає в комбінованому циклі менше 7 літрів на 100 кілометрів. Це стосується всіх без виключення модифікацій.

Безпека

Нове оснащення – мабуть, головна причина, чому так помітно подорожчав Qashqai. За переліком обладнання тепер він не поступається ані Toyota RAV4, ані Mazda CX-5. Тож, Nissan справедливо вирішив, а чому наш кросовер має коштувати дешевше.

Мабуть, буде зайвим перераховувати всі системи безпеки, які отримав новий «Кашкай». Тут стандартний для сучасного автомобіля набір асистентів водія та систем активної безпеки. Кросовер вміє запобігати зіткненням та утримуватися в смузі руху, та має адаптивний круїз-контроль.

Круїз працює відмінно. Без проблем визначає транспорт попереду, автоматично зупиняється та автоматично стартує.

Розмітку Qashqai бачить навіть дуже погану. Проте, утримання в полосі для нього поки що це скоріше екстрена дія. Він не вміє триматися по центру смуги. І реагує на відхилення від курсу, лише коли колесо потрапило на білу розділову лінію – автомобіль дещо пригальмовує та підрулює у протилежний бік. Відчувається все це дещо нервово.

Але представники Nissan запевняють, що скоро в Україну приїде Qashqai з нової системою автономного керування, яка зможи тримати автомобіль по центру смуги руху.

Мультимедійна система

Комплекс, який відповідає за інформування та розважання водія, в новому Qashqai змінили повністю. Він не є еталоном для свого класу, але цілком відповідає всім сучасним вимогам.

Так, наприклад, мультимедійна система підтримує Apple CarPlay та Andriod Auto. А панель приладів тепер може бути повністю цифровою. Вона має не настільки футуристичний вигляд, як, наприклад, у Peugeot 3008, але загалом до візуалізації та практичності немає жодних питань.

Окремо хотілося б відзначити проєкційний дисплей. Він чіткий, великий та дуже інформативний. І його сміливо можна назвати одним з найкращих серед конкурентів. У більшості ситуацій проєкція повністю замінює панель приладів – вона показує швидкість та швидкісний ліміт, а також елементи навігації.

Ще один великий плюс «Кашкаю» – за мобільну інфраструктуру. В автомобілі, що був у нас на тесті, цілих чотири USB. Причому, два стандартних, а два сучасних USB-C. Також була і бездротова зарядка. Тобто, одночасно можна було заряджати одразу п’ять смартфонів без додаткових хабів.

Комфорт та практичність

Салон Qashqai став помітно комфортнішим. Майже всюди – м’який пластик, або матеріал, що дуже нагадує справжню шкіру. Сидіння можуть бути оснащені масажем.

У передньому підлокітнику два USB. Мені такі рішення не дуже подобаються. Як на мене, зручніше, коли вони десь в районі передньої панелі. Проте, в цьому місці є розетка, в яку можна вставити адаптер під дотикові USB.

Позаду – ще два USB та підлокітник з підсклянниками. Окремого люка в багажник немає.

Простір в багажнику продуманий дуже добре. Фальшпідлога має декілька рівнів. На верхньому вона утворює рівну підлогу зі складеними сидіннями заднього ряду.

Сама підлога складається із двох дуже міцних частин – нестандартне та зручне рішення. Можна по-різному компанувати простір в багажнику.

Верхня полиця – жорстка. Її можна сховати під підлогою. Це зручно, але, мені здається, що м’які шторки більш практичні, адже займають менше місця.

Також в багажнику є додаткова розетка.

Висновки

Nissan багато зробив, щоб Qashqai став кращим. Тож, як на мене, нова ціна цілком виправдана. Автомобіль має все, щоб конкурувати з кросоверами у своєму ціновому сегменті. У нього продуктивний та економічний мотор, гарний список оснащення та дуже комфортний салон.

Чи вдасться компанії переконати у цьому українців? Зараз важко сказати. Але у японців є непоганий шанс скористатися дефіцитом автомобілів у конкурентів. І, якщо український офіс Nissan зможе забезпечити поставки, то вийде досить швидко адаптувати аудиторії до нових реалій.

текст і фото Віталія Єрмакова
спеціально для mmr.net.ua


Не пропустіть