Топ-10 електрокарів, які можуть проїхати більше 400 км за будь-яких умов
Сьогодні автопромисловість іде семимильними кроками до поголовної “електромобілезації”. Асортимент моделей, яких у рух приводить електромотор, як ніколи багатий і кишить пропозиціями від виробників з усього світу: японські, американські, європейські, корейські електрокари – вибір, як то кажуть, є!
Плавний перехід автомобілебудування на електрокари посприяв виникненню одного парадоксального явища: окрім законодавця масової “електрифікації”, компанії Tesla, а також усім відомих традиційних автовиробників, на ринку почали з’являтися мов гриби після дощу абсолютно нові марки авто, виключно електричних, причому преважно зі США. Відтак вибір розширився ще більше, у тому числі завдяки пропозиціям від так званих компаній-стартапів.
Головне, що нас цікавить в електромобілях, – це те, який така-то модель має запас ходу на повністю зарядженій батареї. Сучасна система вимірювання цього показника уніфікована стандартом WLTP. Цей протокол дійсно близький до реальних умов експлуатації, і в цілому на нього можна орієнтуватися. Втім, у цьому записі ми в MMR.net.ua вирішили зібрати десятку таких моделей, які ладні проїхати 400 кілометрів навіть за тяжких умов. Дощ, сніг, сонце, мороз, висока швидкість. Це все “їсть” електроенергію неабияк. І от саме ті моделі, які попри несприятливі умови експлуатації все одно здатні будуть на “одній зарядці” намотати понад чотири сотні кілометрів, ті заслужили собі місце у сьогоднішньому списку. Про них читайте далі.
Tesla Model S (Plaid)
- Клас: седан високого класу;
- Розгін 0-100 км/год: 2.1 с.;
- Максимальна швидкість: 322 км/год;
- Батарея, ємність: 100 кВт*год;
- Запас ходу, WLTP: 600 км.
Важко усвідомити, що Тесла Model S дебютувала у 2012-му році і відтоді не змінила покоління. Кузов залишається той самий, хоч за ці 10 років перетерпів чимало модифікувань. Мінорний фейсліфтинг відбувся в 2016 році, а головний апргдейд, в ході якого навіть змінилася компоновка в салоні, стався в 2021-му. Інша техніка, зовсім новий інтер’єр, замінена вся електронна начинка. Але головне – з’явилася топ-версія “Плед”, яка своїми характеристиками затьмарила всіх навколо. Вартість такої становить близько 140 000 євро.
Tesla Model 3 (Long Range)
- Клас: седан середнього класу;
- Розгін 0-100 км/год: 4.4 с.;
- Максимальна швидкість: 233 км/год;
- Батарея, ємність: 82 кВт*год;
- Запас ходу, WLTP: 626 км (R18”).
Ще один седан від Tesla – “третя” модель. Її характеристики можуть поздаватися скромними хіба що на тлі таких у Model S Plaid. Але точно не на фоні конкурентів від Nissan, Lexus чи Volkswagen. Маючи схожу ємність батареї – 82 кВт*год, Тесла “заткне” їх і за прискоренням, і за максимальною швидкістю, і за дальністю ходу. Саме тому вона тут, у списку переможців. А ціна її – від 65 000 євро.
Lucid Air (Grand Touring Performance)
- Клас: седан високого класу;
- Розгін 0-100 км/год: 2.6 с.;
- Максимальна швидкість: 270 км/год;
- Батарея, ємність: 112 кВт*год;
- Запас ходу, WLTP: 770 км.
Вважаєте Тесту надто банальною для вашого вибору? Що ж, а як вам таке?! Ви просто вдумайтеся, в міській експлуатації цей седан легко зможе проїхати більше 800 кілометрів. А в екстремальних умовах, наприклад, рухаючись по трасі зі швидкістю 120 км/год у 30-градусну спеку, ви можете бути впевнені – проїдете всі 400 км. І так, інтер’єр Люсід Еір вас зустріне поєднанням модного нині мінімалізму і певного лоску машини преміум-класу, тому готуйтесь викласти за цю модель близько 200 тисяч євро.
Rivian R1S (Max Pack)
- Клас: великий / повнорозмірний позашляховик;
- Розгін 0-100 км/год: 3.0 с.;
- Максимальна швидкість: 201 км/год;
- Батарея, ємність: 110 кВт*год;
- Запас ходу, WLTP: 660+ км.
Седани надто низькі? Американці подбали і про ту категорію потенційних покупців, яка шукає щось брутальніше і практичніше. Рівіан R1S це величезний 4х4 оффроудер, який проїде по горах, болотах, пісках чи снігах. Вдасться це йому завдяки, по-перше, чудовій жорсткості кузова (пам’ятаємо про електробатарею в підлозі), а по-друге – наявності у версії Max Pack відразу чотирьох електромоторів, по одному на колесо, і, як наслідок, повній свободі в передачі крутного моменту. На додачу, це єдина 7-місна пропозиція у цьому списку. Ціна питання: близько сотні тисяч євро.
Ford Mustang Mack-E (Extended Range)
- Клас: середньорозмірний кросовер;
- Розгін 0-100 км/год: 7.0 с.;
- Максимальна швидкість: 180 км/год;
- Батарея, ємність: 88 кВт*год;
- Запас ходу, WLTP: 610 км.
Годі зі стартапами! Що там у традиційних виробників авто? Щоби не переривати американський ешелон, почнемо з продукту від компанії Форд. Попри те, що купе/кабріолети Мустанг нового покоління вже проходять дорожні тести, електрокар-кросовер Мустанг Mack-E успішно “живе своїм життям”. Найбільш далекобійна його версія попри те поступається за ощадливістю іншим машинам у списку, але в цілому проїхати 400 км проїде. Вартість кросовера: 54 000 євро.
Lotus Eletre
- Клас: великий кросовер;
- Розгін 0-100 км/год: 3.0 с.;
- Максимальна швидкість: 260 км/год;
- Батарея, ємність: 100 кВт*год;
- Запас ходу, WLTP: 600 км.
Переходимо до Великої Британії! Нарешті компанія Лотус вийшла з-під тіні і знову розпочала випуск класних моделей, ми в MMR.net.ua так вважаємо. Першими двома стали спорткар Emira та електрокар-кросовер Елетре. Характеристики останнього вражають, особливо як на такі крупні розміри, хоча найбільше в Лотусі манить статус бренду. Просто порівняйте: що якийсь Рівіан чи Люсід, а що таке Lotus! Я їжджу на електричному супер-кросовері від Лотус, звучить бомбезно. Прайс відповідний – близько 200 000 євро.
Hyundai IONIQ 6
- Клас: седан середнього класу;
- Розгін 0-100 км/год: 5.1 с.;
- Максимальна швидкість: 185 км/год;
- Батарея, ємність: 77.4 кВт*год;
- Запас ходу, WLTP: 610 км.
Корейський автогігант Hyundai-Kia розрісся до колосальних масштабів. Кількість абсолютно різних електрокарів, які на даний час випускаються під цими двома марками, – 7. Найостанніший з них – це седан IONIQ 6, той самий, який здатен входити дрифтингом у повороти. Проте найбільше Хюндай вразив всіх дизайном: наскільки видатний, оригінальний, ні на що не схожий стиль. Тут водночас поєднуються футуризм і ретро-тенденції седанів 20-30-х років. Орієнтовна вартість становитиме приблизно 50 тисяч євро.
BMW i4 (eDrive40)
- Клас: ліфтбек середнього класу;
- Розгін 0-100 км/год: 5.7 с.;
- Максимальна швидкість: 190 км/год;
- Батарея, ємність: 80.7 кВт*год;
- Запас ходу, WLTP: 590 км.
Ви можете сказати, що БМВ і4 жахливо виглядає. Але якщо відкинути ці дивні вульгарні “ніздрі” і явно не підходящий за розміром задній значок, то в плані пропорцій, стрімкості, грації кузов і4-ї дуже навіть не промах. Салон ідентичний рестайловій “трійці і новій “двійці”, а багажник сягає об’ємом 470 літрів – цілком собі сімейний автомобіль. За електрокар від БМВ у версії eDrive40 будьте люб’язні віддати 60 тисяч євро.
Mercedes-Benz EQE (350+)
- Клас: седан високого класу;
- Розгін 0-100 км/год: 6.4 с.;
- Максимальна швидкість: 210 км/год;
- Батарея, ємність: 90.6 кВт*год;
- Запас ходу, WLTP: 639 км.
Компанія Мерседес-Бенц значно наростила цілу лінійку EQ-моделей, тобто електрокарів. Седан EQE серед них поки що найбільш раціональний вибір. Класичний триоб’ємний кузов виглядає динамічно і породисто, а інтер’єр оздоблено і зібрано за найвищими стандартами. Чого лише вартий елемент з матового дерева на торпедо! Ще більший і дорожчий EQS особливого сенсу купувати немає. До речі, базова вартість такого EQE 350+ становить біля 70 000 євро.
Maserati Granturismo Folgore
- Клас: спортивне купе сегменту “люкс”;
- Розгін 0-100 км/год: 2.7-2.9 с.;
- Максимальна швидкість: 300+ км/год;
- Батарея, ємність: 105 кВт*год.;
- Запас ходу, WLTP: 700+ км
Бог усіх електрокарів, новий Грантуризмо Фольгоре зовсім близький до офіційного дебюту. Витвір мистецтва або предмет розкоші, називайте його як хочете. За попередньою інформацією, потужність електричної моделі великого купе буде становити 1200 к.с., а придбати Фольгоре можна буде в автосалонах Мазераті за ціною близько 300 000 євро.