Топ-10 авто, якими був би не проти володіти ваш тато
Який автомобіль хотів би ваш тато? Можу сказати за свого: це має бути насамперед практична, раціональна покупка без зайвих понтів і з надійною силовою установкою. Пріоритетними є кузов седан і бензиновий двигун. Тут ми в MMR.net.ua дозволили собі дещо помріяти, бо склали великий «гараж мрії для тата» з низки нових автомобілів, які гарно закривали би потреби різного плану (перших 5).
Ще ми підібрали універсальні варіанти з рину вживаних авто (наступні 5), що є більш наближеним до реальності, де кожна окрема машина могла би бути єдиною у сім’ї та виконувати більшість задач. Далі детально про кожну модель.
1. Caterham 7
- Клас: ультра легкий спорткар, родстер;
- Мотор / трансмісія: 0.7 турбо 3-цил (85 к.с.) / 5-ст. МКПП, задній привід;
- Колеса: 155/65 R14;
- Д / Ш / В, мм: 3150 / 1470 / 1100.
Катерхем 7 випускається малими серіями без зміни покоління вже близько 70 років. Як справжня ікона класичного спортивного родстера, він поступово зазнає тієї чи іншої мінорної модернізації, а також – отримує спеціальні обмежені версії та різні модифікації. Ми в mmr.net.ua вважаємо найбільш доречною саме базову версію «сімки» 170, яка використовує японський 0.7-літровий турбомотор від Suzuki і важить лише 500 кг. Малесенький олдскульний родстер подарує водію ні з чим не зрівнювані відчуття від керування, насамперед завдяки легкості, прудкості маневреності. Caterham 7 у виконанні 170 філігранно керується і його підхоплює жвавий заряд енергії, щойно лиш шофер притисне педаль газу. Звісно, що цей автомобіль – це свого роду іграшка вихідного дня, однак з точки зору унікальності та захопливості йому нема рівних. Ба більше – якщо ви дійсно завзятий пертолхед, то англійський виробник дає можливість придбати машину в розібраному вигляді, у коробках і пакетах! Такий вибір дозволяє купити «сімку» на 3 тис. євро дешевше, а власнику – випробувати свої складальні і технічні вміння.
2. Citroen e-C4 X
- Клас: компактний седан (С-клас);
- Силова установка: електромотор 115 кВт, батарея 50 кВт*год, передній привід;
- Колеса: 195/60 R18;
- Д / Ш / В, мм: 4580 / 1800 / 1520.
Простий, невибагливий автомобіль-конструктор, як Катерхем – це класно, але для тата потрібен ще якийсь транспортний засіб на щодня. Для міських поїздок ніщо не буде кращим за електромобіль, таким є седан Citroen е-С4 Х. Його дорожча модифікація з 115-кіловатним електромотором демоснтрує пристойний запас ходу 425 км за змішаним циклом WLTP, а в міському режимі їзди машина здатна подолати більше 500 км. Крім того, Citroen е-С4 Х має підвищений кліренс (15.6 см), просторий салон, великий багажник (510 л) і дуже комфортне шасі, що робить його чудовим сімейним седаном. Практичності додає захист кузова чорним обвісом і закриті дверями пороги – тато точно оцінив би!
3. Nissan Altima
- Клас: великий седан (Е-клас);
- Мотор / трансмісія: 2.0 турбо (252 к.с.) / безст. АКПП (варіатор), передній привід;
- Колеса: *245/40 R19;
- Д / Ш / В, мм: 4900 / 1852 / 1447.
Компактний французький електроседан гарно підійде для міста і приміської дачі, тоді як тривалі трасові пробіги на високій швидкості диктують потребу у дечому іншому. Великий, комфортний 4-дверний седан Nissan Altima з високотехнологічним двигуном 2.0 турбо зі змінним ступенем стиску набирає швидкість стрімко і плавно. Прискорення до 100 км/год займає 6.8 с, а його вишукану лінійність забезпечує автоматична коробка передач CVT. Таке комбо ще сприяє гарній паливній економічності – це 6.7 л/100 км у змішаному циклі. Інтер’єр Nissan Altima в топовій комплектації має шкіряне оздоблення, акустику преміум-класу Bose із системою активного шумогасіння, відмінну ергономіку посадки, люк, сучасну мультимедіа з безліччю функцій і купу новітніх систем безпеки – все, що може знадобитись татові у далекій дорозі.
4. Isuzu D-Max
- Клас: середньорозмірний пікап;
- Мотор / трансмісія: 1.9 дизель (163 к.с.) / 6-ст. МКПП, 4х4;
- Колеса: 265/60 R18;
- Д / Ш / В, мм: 5270 / 1870 / 1790.
Нехай в колекції будуть спорткар, «електричка» і великий сімейний седан, однак не забуваємо, що тато іноді любить майструвати, має потребу в перевезенні об’ємного або важкого вантажу чи просто захоче проїхати десь у заметіль на дачу. Тобто потрібна машина для утилітарних задач і будь-яких дорожніх умов. Ніщо не може бути кращим для цього, ніж японські пікапи, а серед них, як відомо, особливою пошаною користується Isuzu D-Max. Для ринку ЄС D-Max буває тільки з 1.9-літровим дизелем, тоді як для України Ісузу пропонує 3.0-літровий 4-циліндровий дизель Евро-5 на 190 к.с. і 450 Нм (замість 163 к.с. і 360 Нм). Вантажопідйомність 1 тонна, буксирувальна здатність до 3.5 тонн, система повного приводу типу part-time 4х4, понижувальний ряд + блокування заднього диференціалу, а також кліренс 24 см (під редуктором) – це все робить японський пікап дуже спроможним і боєздатним.
5. Renault Alpine A110
- Клас: середньомоторний спорткар, купе;
- Мотор / трансмісія: 1.8 турбо (252 к.с.) / 7-ст. АКПП (робот), задній привід;
- Колеса: п. 205/45 R17, з. 235/45 R17;
- Д / Ш / В, мм: 4180 / 1798 / 1252.
Окрім комерційної техніки і десятка безликих кросоверів, компанія Renault все ще випускає, щось, що здатне викликати захоплення – це 2-дверне спортивне купе Alpine. Ми в mmr.net.ua схиляємося до стандартного виконання з 252-сильним двигуном, яке здатне прискорюватися до 100 км/год за 4.5 с. Максимальна швидкість становить 250 км/год, а середні витрати палива – 6.7 л/100 км. Важить спорткар лише 1100 кг, що є одним з ключових факторів задоволення від керування Renault Alpine. Ще ця модель відома своїми геніальними налаштуваннями шасі і рульового управління, тож любити татові її буде за що – це один з найкращих спортивних автомобілів на ринку, який в дечому навіть перевершує аналоги від Porsche та Lotus.
6. Mitsubishi Galant
- Клас: середньорозмірний седан (D-клас);
- Мотор / трансмісія: 2.4 (160 к.с.) / 4-ст. АКПП (гідротрансформатор), передній привід;
- Колеса: 215/60 R16;
- Д / Ш / В, мм: 4836 / 1839 / 1475.
Знавці в курсі, що Mitsubishi Galant останніх років випуску (2009-2012) є одним з найкращих виборів на вторинному ринку України за суму 5-7 тис. євро. Машина буквально дуже якісно зроблена, вражаюче надійна, витривала і передбачувана – такими епітетами її описують власники після 200, 300, 500 тис. км пробігу. Galant має просторий, затишний салон і дуже комфортну підвіску, яка здатна витримати все. Кліренс – 16.5 см. Мотор з чавунним блоком спокійно працює на 92-му бензині, за наявності грамотно встановленого ГБО взагалі ніколи не завдаватиме клопоту. Витрати газу в змішаному циклі – 12 л/100 км, що є єдиним відносним недоліком моделі. З іміджевої точки зору, репутація бренду Mitsubishi змушує публіку сприймати великий седан значно дорожчою машиною, ніж він сьогодні вартує.
7. FIAT Tipo
- Клас: компактний седан (С-клас);
- Мотор / трансмісія: 1.6 (110 к.с.) / 6-ст. АКПП (гідротрансформатор), передній привід;
- Колеса: 195/65 R15;
- Д / Ш / В, мм: 4532 / 1792 / 1497.
На противагу Mitsubishi, репутація марки FIAT в Україні далеко на така однозначна. Однак, знову ж таки, той, хто в курсі, віддасть належне моделі Tipo з 1.6-літровим двигуном. Ця модифікація зовсім не така популярна, як з 1.4-літровим 95-сильним агрегатом, бо випускалася тільки з 6-ст. «автоматом» і коштувала більших грошей. Проте саме її треба розглядати для покупки – і горя не знатимете. Бо атмосферний 16-клапанний двигун 1.4 (95 к.с.) є конструктивно не вдалим і «їсть масло» на абсолютно нових машинах. Навпаки, 1.6-літровий E-TorQ відрізняється прекрасною надійністю , а також економічністю – 6.3 л/100 км у змішаному циклі. Автоматична трансмісія є розробкою японської фірми Aisin, що вже за умовчанням означає безперебійність експлуатації протягом багатьох років. У всьому іншому бюджетний седан Tipo також не розчарує, це перевірена і практична машина, з просторим салоном, 520-літровим багажником і м’якою підвіскою.
8. Renault Laguna
- Клас: середньорозмірний хетчбек (D-клас);
- Мотор / трансмісія: 2.0 (140 к.с.) / 6-ст. МКПП, передній привід;
- Колеса: *215/60 R16;
- Д / Ш / В, мм: 4695 / 1811 / 1450.
Крупний 5-дверний хетчбек був флагманом французького бренду до 2015 року. Машина створена для спокійного і комфортного водіння, з акцентом на плавність ходу та надійність. Двигун 2.0 забезпечує пристойну динаміку для міських і міжміських поїздок, просторий салон і великий багажник роблять Renault Laguna зручною для сімейного використання. Модель вважається гарно збалансованою для щоденної експлуатації, хоча коштує на вторинному ринку як на клас менший Megane. І це теж той випадок, коли просто потрібно знати, що шукати. Середні витрати палива для версії з 2.0-літровим двигуном Nissan дорівнюють 7.5 л/100 км, а от недоліком цього агрегату (іноді) є підвищене споживання масла, тож будьмо уважні.
9. Chevrolet Malibu
- Клас: великий седан (Е-клас);
- Мотор / трансмісія: 1.8 гібрид (185 к.с.) / безст. АКПП (варіатор), передній привід;
- Колеса: 225/55 R17;
- Д / Ш / В, мм: 4923 / 1854 / 1463.
Знайти великий Chevrolet у гібридному виконанні на вторинному ринку України так само складно, як 2.0-літрову бензинову Лагуну. Якщо на те пішло, версія Malibu з мотором 1.5 турбо (165 к.с.) теж хороша, однак саме гібридна модифікація додає універсальності цій машині, щоби вона однаково ідеально підходила і для міста, і для траси. Мова, звичайно, про витрати бензину – вони становлять 4.8 та 5.4 л/100 км відповідно. Сама гібридна установка тут подібна до такої на Chevrolet Volt 2 покоління, але дозаряджатися від розетки Malibu не може – лише самостійно. Це надійна, безпечна, сучасна машина, яка прекрасно би підійшла батькові у якості багатозадачного транспортного засобу.
10. Dacia Dokker Stepway
- Клас: малий пасажирський вен (каблучок);
- Мотор / трансмісія: 1.6 газ (102 к.с.) / 5-ст. МКПП, передній привід;
- Колеса: *195/70 R15;
- Д / Ш / В, мм: 4390 / 1767 / 1846.
Але ж полями на презентабельному Chevrolet не поїздиш? В якості другого авто, для різного роду утилітарних цілей можна придбати ще пасажирський «пиріжок» з підвищеним кліренсом і заводським ГБО. Проста, надійна і практична машина для дачі, села, господарства або навіть пікніку десь на природі. Всередину за потреби поміститься і пара велосипедів, і мангал, і палатки. Ми в mmr.net.ua однозначно рекомендуємо замінити штатні колеса на 195/70 R15 – кліренс зросте до 20-22 см. Витрати газу Dokker Stepway в змішаному циклі становлять близько 8.0 л/100 км.