Топ-9 розкішних автомобілів класу Gran Turismo у 2025 році
Спорткари – це свого роду традиційна еліта автомобільного світу. Грубо кажучи, це 2-дверні автомобілі, ключовою особливістю яких є першочергова орієнтація на динаміку та характеристики. Проте навіть така категорія автомобілів включає доволі багато підкласів. Безумовно, вершиною всього є суперкари, тобто середньомоторні ультрависокопродуктивні моделі, які використовують найдорожчі і найсучасніші технології задля досягнення найкращих динамічних результатів.
Однак, сьогодні ми в MMR.net.ua зібрали дев’ять моделей іншого підкласу – GT (gran turismo), які випускаються станом на початок 2025 року. Гран турізмо – це великі передньомоторні спортивні автомобілі, що оснащуються потужними двигунами і сповідують акцент на підвищеній практичності, комфортабельності та розкішному оздобленні салону. Вони традиційно призначені для далеких подорожей удвох, коли власник водночас отримує високопродуктивну силову установку і вдосталь місця як в салоні, так і багажнику для речей тощо. Коштують такі машини, як правило, дуже дорого, однак вони того варті.
Aston Martin DB12
- Двигун: 4.0 бі-турбо V8 (680 к.с. / 800 Нм);
- Трансмісія: 8-ст., АКПП (гідротрансформатор), задній привід;
- Прискорення 0-100 км/год: 3.6 с;
- Максимальна швидкість: 325 км/год;
- Витрати палива, середні: 12.2 л/100 км.
- Сегмент ринку: люкс / luxury;
- Ціна від: €240 000.
Aston Martin «DB» є крайнім спадкоємцем лінійки, що справді вкорінена в часі: коли він знімався в перших фільмах про Джеймса Бонда в 1960-х роках, тих, які принесли фірмі всесвітню славу, Шон Коннері вже керував моделлю DB5. Її акронім походить від ініціалів Девіда Брауна, підприємця, який володів тракторним заводом (так само, як Ферруччо Ламборгіні), і який врятував Aston Martin від банкрутства у 1947 році, зберігаючи контроль до 1972-го. Усі моделі категорії DB є втіленням спортивних традицій Англії: вони дуже швидкі, але перш за все елегантні та оздоблені високоякісними матеріалами. Aston Martin DB12 не відступає від цієї філософії. Немає сумніву, що він дуже швидкий: двигун 4.0 бі-турбо V8, виробництва Mercedes-AMG, але ретельно переналаштований, розвиває 680 к.с., які коробка передач передає на задні колеса. Разом з тим, це класичний представник спорткарів категорії GT: розкішний, комфортабельний і високотехнологічний – це еліта, верхівка, перлина автомобільної промисловості. Виготовляється Aston Martin DB12 на заводі в графстві Ворвікшир, Англія.
Aston Martin Vanquish
- Двигун: 5.2 бі-турбо V12 (835 к.с. / 1001 Нм);
- Трансмісія: 8-ст., АКПП (гідротрансформатор), задній привід;
- Прискорення 0-100 км/год: 3.3 с;
- Максимальна швидкість: 345 км/год;
- Витрати палива, середні: 13.7 л/100 км;
- Сегмент ринку: люкс / luxury;
- Ціна від: €400 000.
На відміну від DB12, флагманський спорткар британської фірми використовує монструозний мотор V12 власної розробки. Це особливо цікаво з тієї точки зору, що дебют даного силового агрегату відбувся в часи найжорсткіших екологічних норм, коли загальна тенденція до даунсайзингу і гібридизації досягла апогею. Однак, в Aston Martin було прийняте рішення інвестувати колосальні кошти у розробку даного силового агрегату, зібравши команду інженерів світового класу, і результат перевершив усі очікування! Англійці зуміли досягти того ступеня продуктивності, що автомобіль масою близько 1.9 тонн і з екологічним стандартом Euro-6d досягає швидкості майже 350 км/год – це вище, ніж більшість суперкарів! Також значної уваги було присвячено салону Aston Martin Vanquish, який оздоблено першокласними матеріалами з найвищою якістю, а роль мультимедійної системи виконує абсолютно нова «голова» власної розробки Aston Martin. Виготовляється флагманське купе класу GT на заводі в графстві Ворвікшир, Англія.
Bentley Continental
- Двигун: 4.0 бі-турбо гібрид V8 (782 к.с. / 1000 Нм);
- Трансмісія: 8-ст, АКПП (робот), повний привід;
- Прискорення 0-100 км/год: 3.2 с;
- Максимальна швидкість: 335 км/год;
- Витрати палива, середні: 10.3 л/100 км;
- Сегмент ринку: люкс / luxury;
- Ціна від: €300 000.
Інший британський бренд, значок якого стилізований під розмах крил – це Bentley. Повнорозмірне купе Continental з одного боку є гравцем F-сегменту, але водночас ще попадає і в клас спортивних автомобілів, тип GT. Після недавнього оновлення Bentley Continental позбавили двигуна-богатиря 6.0 бі-турбо W12, натомість пропонується тільки агрегат 4.0 бі-турбо з Plug-in гібридною установкою, сумарна потужність якого складає божевільні 782 к.с. Мотор, коробка передач і, можливо, більшість мехатроніки – це розроблені фірмою Porsche вузли. Зрештою, і платформа для останнього Bentley Continental застосована від ліфтбека Panamera. Варто сказати, що дух Bentley машина не втратила, варто тільки поринути в першокласні крісла і насолоджуватись, будучи відокремленим від навколишнього світу шумоізоляцією і затишком. Зрозуміло, що ходові якості цей автомобіль має вищі за будь-яку похвалу. Виготовляється модель Continental на підприємстві в Кру, Англія.
BMW M8
- Двигун: 4.4 бі-турбо V8 (625 к.с. / 750 Нм);
- Трансмісія: 8-ст, АКПП (гідротрансформатор), повний привід;
- Прискорення 0-100 км/год: 3.2 с;
- Максимальна швидкість: 250 км/год (обмежена);
- Витрати палива, середні: 11.3 л/100 км;
- Сегмент ринку: premium;
- Ціна від: €191 000.
Приклад максималізму і німецької інженерної думки, сьогодні флагманське купе BMW М8 доступне виключно у виконанні Competition. Це одна з тих декількох моделей марки, які розроблялися ще до «революції» в межах бренду, тож усі традиційні цінності так би мовити справжніх BMW тут на місці. Після дебюту «вісімки» у 2019 році багато хто сприйняв новинку як пряму заміну 6 серії, однак перекид індексів відбувся не дарма. Якщо 6 серія була фактично 2-дверною альтернативою «п’ятірці», тобто просто купе Е-класу, то «вісімка» це вже спортивний автомобіль категорії GT зі значно нижчим силуетом. І стоїть вона осторонь як від 5, так і 7 серії. Насамперед канонам «гран турізмо» відповідає спортивна версія М8. Це люта машина, і вона здатна на все і навіть більше. Також це найдорожча модель бренду. За даними mmr.net.ua виготовлення BMW M8 налагоджено на заводі в Дінгольфінгу, Німеччина.
Ferrari 12Cilindri
- Двигун: 6.5 V12 (829 к.с. / 678 Нм);
- Трансмісія: 8-ст, АКПП (робот), задній привід;
- Прискорення 0-100 км/год: 2.9 с;
- Максимальна швидкість: 340 км/год;
- Витрати палива, середні: н/д л/100 км;
- Сегмент ринку: люкс / luxury;
- Ціна від: €395 000.
Попри те, що флагманське купе марки Ferrari 12Cilindri є буквально останнім словом техніки в автомобільному світі, це спорткар «класичних канонів»: він має тільки задній привід і атмосферний мотор V12, встановлений попереду: без турбіни чи гібридної системи, але з божевільною віддачою – 829 к.с. з піковими обертами аж 9250 об/хв! Пропорції кузова 12Cilindri типові для автомобілів Ferrari категорії «Gran Turismo». У салоні спортивність поєднується з лоском: це купе виявляється комфортабельним великим GT, який справді підходить для подорожей. На додаток до 15,6-дюймового екрану приладової панелі є 10,3-дюймовий центральний монітор, призначений для мультимедійної системи, і ще один додатковий 8,8-дюймовий дисплей, який надає інформацію пасажиру. Салон призначений лише для двох, але тут не бракує простору, а «полиця» за сидіннями дозволяє розмістити речі, цілком звичайний для такого типу автомобіля підхід. Виготовляється флагман Ferrari на заводі в Маранелло, Італія.
Ferrari Roma
- Двигун: 3.9 бі-турбо V8 (620 к.с. / 760 Нм);
- Трансмісія: 8-ст, АКПП (робот), задній привід;
- Прискорення 0-100 км/год: 3.4 с;
- Максимальна швидкість: 320 км/год;
- Витрати палива, середні: 11.2 л/100 км;
- Сегмент ринку: люкс / luxury;
- Ціна від: €205 000.
Ferrari Roma ховає свій потужний V8 (620 к.с.) під довгим капотом, що підкреслює задньопривідні пропорції купе. Розкішний салон з елегантними сидіннями вабить і манить тебе і її, тоді як сидіння ззаду призначені для дітей або, ще краще, для речей і сумок. Багажник тут великий, принаймні, якщо говорити про спортивний автомобіль: він має 345 літри об’єму, що забезпечує непогану практичність, необхідну для тих, кому пощастило використовувати цей автомобіль навіть щодня. Мотор V8 також вміє бути приборканим і добре доповнюється зручною (але якщо потрібно – блискавично швидкою) восьмиступеневою автоматичною коробкою передач з подвійним зчепленням. Виготовляється Ferrari Roma також на заводі в Маранелло, Італія.
Lexus LC
- Двигун: 5.0 V8 (464 к.с. / 540 Нм);
- Трансмісія: 10-ст., АКПП (гідротрансформатор), задній привід;
- Прискорення 0-100 км/год: 4.7 с;
- Максимальна швидкість: 270 км/год;
- Витрати палива, середні: 11.6 л/100 км;
- Сегмент ринку: premium;
- Ціна від: €123 000.
Lexus LC без перебільшення вважається справжнім діамантом серед модельного ряду престижної марки. Що не візьми у цій машині – усе викликає трепет. Силова установка, дизайн екстер’єру, салону, технології, якість виконання – блискуча! І так, головна слабина усіх Lexus дебюту 2010-х років – відстала і не зручна мультимедійна система – пішла в небуття. Після нещодавнього оновлення LC теж отримав сучасний сенсорний модуль з безліччю функцій. Акустика преміум-класу Mark Levinson здатна звести з розуму навіть звихнутих меломанів, що вже є своєрідним символом зосередженості Lexus на якості будь-якої зі своїх моделей, а тим більше флагманського купе класу GT. Ну і як вишенька на торті, величний 5.0-літровий V8, плавність і відточеність роботи якого здатні занурити у стан гіпнозу, однак як тільки ви різкіше натисните на акселератор… Ухх…
Maserati GranTurismo
- Двигун: 3.0 бі-турбо V6 (550 к.с. / 660 Нм);
- Трансмісія: 8-ст, АКПП (гідротрансформатор), повний привід;
- Прискорення 0-100 км/год: 3.5 c:
- Максимальна швидкість: 320 км/год;
- Витрати палива, середні: 10.2 л/100 км;
- Сегмент ринку: люкс / luxury;
- Ціна від: €230 000.
Назва цього 4-місного купе говорить сама за себе – це класичний представник класу GT. Ба більше, Maserati GranTurismo також є одним з найкрупніших і найпрактичніших автомобілів даного списку, адже в його розкішному інтер’єрі з комфортом можуть поміститися 4 дорослих пасажири (хоча двоє позаду мають бути не дуже високими), а багажник має цілих 310 літрів об’єму. Атмосферний двигун V8 попередньої генерації змінив новий агрегат 3.0 V6 biturbo, який у версії Trofeo видає 550 к.с. Завдяки не надто жорсткій підвісці та хорошій (для спорткарів) оглядовості GranTurismo можна із задоволенням керувати навіть у повсякденному житті, а повний привід з легкістю передає всю потужність на землю. Рульове управління дуже точне, автоматична коробка передач – швидка, а двигун забезпечує продуктивність на рівні конкурентів з V8, споживаючи при цьому менше пального. Виготовляється Maserati GranTurismo на заводі в Турині, Італія.
Mercedes-Benz AMG GT
- Двигун: 4.0 бі-турбо V8 (585 к.с. / 800 Нм);
- Трансмісія: 9-ст., АКПП (робот), повний привід;
- Прискорення 0-100 км/год: 3.2 с;
- Максимальна швидкість: 315 км/год;
- Витрати палива, середні: 12.6 л/100 км;
- Сегмент ринку: premium;
- Ціна від: €198 000.
Приналежність до класу GT даного купе Mercedes-Benz не позначилась на ультимативності динамічних характеристик. Ми в mmr.net.ua маємо на увазі версію стандартну версію AMG GT63, бо є ще гібридна її модифікація із взагалі суперкарівськими показниками, а також – базова 2.0-літрова 4-циліндрова специфікація. На нашу думку, секундна (грубо кажучи) різниця в прискоренні між стандартною і гібридною версіями, особливо в контексті того, що це автомобілі класу гран туризмо, не вартує розплати у вигляді зайвих кілограмів електробатареї до і так не легкої машини. Паливна економічність також не виступає наріжним каменем спорткарів класу GT, зважаючи на їх не щоденне використання. Натомість задоволення від керування стандартною версією з V8, зокрема її поведінка на звивистих дугах, однозначно вартуватиме більшого.