Ferrari патентує інноваційний V12 із овальними поршнями (Фото)

Ferrari запатентувала новий тип V12-двигуна з поршнями овальної форми. Це рішення дозволяє скоротити довжину агрегата без втрати потужності, що може бути корисним для майбутніх гібридних моделей. Патент, поданий до Європейського патентного відомства, описує поршні, форма яких нагадує закруглений прямокутник, а не класичний овал.
Головна особливість конструкції – орієнтація поршнів таким чином, що їх довша сторона простягається від зовнішньої частини блоку до внутрішньої. Це дає змогу скоротити довжину двигуна, що особливо важливо для гібридних трансмісій. Крім того, це рішення може вплинути на конфігурацію клапанів, дозволяючи збільшити їх кількість або розміри.
На одному з креслень у патенті зображено V12, що може свідчити про можливість використання цієї технології у майбутніх гіперкарах Ferrari. Зокрема, компанія може прагнути повернути V12 у гібридній версії після того, як модель F80 отримала лише V6, що викликало неоднозначну реакцію серед шанувальників. Також таке рішення може бути застосоване до 12Cilindri або Purosangue, які поки не мають електрифікації, але ймовірно отримають її в майбутньому.
Ще одне нововведення у патенті – конструкція шатунів. Замість класичної схеми, де кожен поршень має окремий шатун, тут вони з’єднані між собою. Це означає, що основа одного штока утворює кришку підшипника для іншого, дозволяючи шатуну змінювати кут відповідно до руху поршня.
Ідея використання нестандартних поршнів не нова – у 1970-х Honda експериментувала з овальними поршнями на своєму гоночному мотоциклі NR500. Її метою було розмістити вісім клапанів на один циліндр для покращення повітряного потоку, проте через проблеми з ущільненням поршневих кілець ця концепція не виправдала сподівань. Тепер Ferrari може вдосконалити цей підхід для сучасних V12-двигунів.