У парламенті 20 грудня зареєстрували законопроект № 2651 про внесення змін до закону про ОСЦПВ – обов’язкове страхування автоцивільної відповідальності. Як заявили автори документа, нововведення торкнуться системи відшкодування збитків, а також передбачають більш широке впровадження електронних технологій при укладанні договорів.
Зокрема, ліміти страхових виплат пропонують встановити на рівні 130 тис. грн за майновими втратами і 260 тис. грн за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих у ДТП. При цьому планують зберегти систему поступового підвищення страхових сум відповідно до інфляції та індексу споживчих цін.
В цілому прописані в новому законопроекті норми суттєво не вплинуть на ситуацію в ОСЦПВ, пояснив в коментарі сайту «Сьогодні» генеральний директор Асоціації «Страховий бізнес» В’ячеслав Черняховський. За його словами, максимальна сума (ліміт) виплати в 130 тис. грн за майнову шкоду не вирішить проблему компенсації потерпілому.
«Сьогодні 130 тис. – в принципі велика цифра, але для ремонту нової машини, наприклад, вартістю 100 тис. Дол., Її буде недостатньо. Людині доведеться платити самостійно або стягувати відсутню суму через суд з винуватця ДТП», – зазначив він.
Ліміт страхових виплат повинен поступово вирости хоча б до 1 млн грн, переконаний експерт.
«Ми пропонували – в тексті законопроекту, розробленого ринком – серйозно підняти максимальну суму виплат – до 2020 року до 500 тис. грн за шкоду майну, і до 1 млн за шкоду життю і здоров’ю, а потім щорічно збільшуючи її вдвічі до розмірів 8 і 20 млн відповідно, – зазначив фахівець. – Це було б рухом в сторону реалізації вимог, закладених в Євродирективи, положення якої Україна взяла на себе зобов’язання імплементувати. З урахуванням поправок на українські реалії, за кілька років можна було б досягти якщо не європейських розмірів лімітів ОСЦПВ, що доходять до мільйонів євро, то хоча б максимальної суми компенсації збитку в 2-3 млн гривень».
При цьому, запевняє Черняховський, вартість поліса істотно не зросте.
«При підвищенні лімітів до 1 млн грн ціна виросте незначно, не в рази – розповідає керівник Асоціації. – Автомобілів, які можуть отримувати пошкодження на суму в 1 млн – що нетипово в українських реаліях з безліччю старих авто на дорогах-їх може бути відносно небагато, 50 або 100 за рік. Нам потрібно підвищення лімітів, щоб водії, які стали винуватцями ДТП, де постраждали дорогі авто, не були змушені компенсувати збиток, що перевищує сьогоднішню страхову суму, зі своєї кишені. А також, щоб краще захистити інтереси людей, які отримали травму в ДТП, а також родичів загиблих».
Також в Асоціація не підтримують збереження підходу розрахунку розміру страхового відшкодування з урахуванням зносу транспортного засобу.
«У тому тексті законопроекту, який розробили представники ринку і споживачів, прописана норма про повну компенсацію витрат на ремонт автомобіля. Тут – виплати з урахуванням зносу, що має на увазі ще й витрати на експертизу, а це здорожує поліс. І при цьому люди не отримують повну компенсацію, тому що автопарк старий, знос високий і суми виплати в більшості випадків не вистачить на ремонт», – пояснив Черняховський.
У той же час в Асоціації згодні з нормою про початок виплат за компанію, яка втратила членство в Моторному (транспортному) страховому бюро (МТСБУ), до завершення процедури її банкрутства, що підвищить захищеність потерпілих в ДТП.