Автосалон в Женеві став не єдиною автомобільною жертвою коронавірусу. Багато автомобільних виробників скасували тест-драйви новинок для журналістів, а деякі – навіть закрили або припинили роботу заводів. AUTO-Consulting з’ясував, які автомобільні марки вже в зоні ризику.
Першим в Європі зупинився завод Fiat Chrysler Automobiles (FCA) в Сербії. Причина – в нестачі комплектуючих з Китаю, поставки яких затримуються через епідемію коронавіруса. Раніше повідомлялося, що через це може стати і російський завод Nissan.
Це було ще на початку лютого. Буквально через тиждень компанія Hyundai повністю зупинила виробництво на своєму заводі в південнокорейському Ульсані. Це підприємство – одне з найбільших в світі. Тут випускають розкішний Palisade, популярні у нас Tucson і Santa Fe, а також – преміальний Genesis GV80.
Через збій в ланцюжку поставок запчастин з Китаю, в Південній Кореї є проблеми і з виробництвом автомобілів Kia. Південнокорейські заводи Renault також під загрозою зупинки.
Коронавірус підкоригував плани Tesla. У 2020-му на шанхайському заводі повинні були зібрати 500 тисяч автомобілів, але тепер постачання затримується.
Концерн Toyota прийняв рішення з 16 березня скоротити на 6% виробництво преміальних автомобілів Lexus. Обмеження діятиме два тижні.
Honda довелося повністю припинити виробництво в Китаї.
Nissan Motor Co. готується до можливих збоїв в роботі заводів, які також пов’язані з дефіцитом запчастин з Китаю. Крім Nissan, деякі операції в Китаї призупинили Mazda, Mitsubishi і Toyota, хоча на виробництві в Японії брак запчастин поки не позначився.
У той же час, завод Daimler в Пекіні, де роблять моделі GLA, GLC, C-Class, E-Class, а також повністю електричний EQC, продовжують працювати.
Агентство Fitch вважає, що перебої з поставками, які виникли через припинення виробництва в Китаї автомобілів і комплектуючих, триватимуть до початку березня.
У Європі зниження обсягу продажів через коронавірус може торкнутися німецьких автовиробників, відзначає в Fitch, але не прямо, а фінансово. Daimler і BMW отримують близько 30% прибутку від загального обсягу продажів в Китаї, а VW – близько 40%.
Експерти IHS Markit вважають, що теоретично епідемія може скоротити світовий випуск автомобілів більш ніж на 1,7 млн одиниць. Стурбовані і в Європейській асоціації перевізників автомобілів (ECG), так як транспортування готової продукції з автомобільних заводів всередині ЄС сьогодні утруднена.
Очевидно, що все це може привести до дефіциту автомобілів і навіть до незначного зростання цін на них. Вже у цілого ряду українських дистриб’юторів виникли прогалини в модельному ряді. Все ще сподіваються, що його можна буде швидко заповнити, тому трагедії з цього не роблять. Однак якщо епідемія затягнеться і продовжуть зупинятися автозаводи по всьому світу – дефіциту авто точно не уникнути.