МАЗ створив перший електробус із серйозним запасом ходу (Відео)

Мінський автомобільний завод створив свій перший електробус, повідомили на підприємстві.

“МАЗ випустив свій перший електробус. Новинка відноситься до автобусів останнього покоління і здатна без підзарядки проїхати велике місто вздовж і впоперек”, – підкреслили на заводі.

МАЗ 303Е10 став першим низькопідлоговим електробусом. У рух його приводять акумуляторні батареї з високою ємністю (412 А/год) і тривалим терміном служби. Запас ходу – до 300 км, що можна порівняти з передовими моделями світових виробників.

“Зовні автобус схожий на міжміський і має силует зубра – таке відчуття створює колоритна горбинкою на даху. Панорамного скління стало ще більше – майже на третину. Каркас виготовлений з труб стійкої до корозії сталі зі спецпрофілів для більшої несучої здатності. Панелі з алюмінію і пластика також невибагливі, що дозволить уникнути серйозного ремонту. Силова установка розміщена над ними, щоб звести до мінімуму шуми і вібрації”, – розповіли на підприємстві.

Електричний МАЗ використовує німецький електродвигун ZF CeTrax потужністю 300 кВт. Електробус перевершує багато аналогів по динаміці розгону, запасу ходу і середній витраті електроенергії. Батареї-накопичувачі заряджаються від автономного трансформатора в 380 В або на спеціально обладнаних станціях з роз’ємом CCS2 Combo. При максимальному струмі на це потрібно до 4 годин.

“Для МАЗа настав історичний момент – вихід в перспективний сегмент електробусів. Нова модель об’єднала переваги автобуса та тролейбуса. Причому створена вона на базі автобуса третього покоління МАЗ 303, але з максимальною уніфікацією по вузлах, агрегатах, елементам облицювання і електронних систем. Електробус вийшов не тільки просунутим, а й економічним, що робить його оптимальним вибором для міст”, – переконані на заводі.

Габарити транспортного засобу адаптували під міське середовище: довжина – 12,43 м, ширина – 2,55 м, висота – 3,3 м. У салоні можуть розміститися більше 70 пасажирів, з них 30 – на сидіннях. Ще 14 місць передбачено в безбар’єрній зоні.

Салон сучасний – з “теплими” кнопками, безконтактною системою протизатискання і висувною системою для людей на інвалідних візках. Всі ряди сидінь оснащені USB-портами, щоб пасажири могли зарядити в дорозі смартфони і планшети.

Також в електробуси є електричне опалення, що робить його повністю екологічним. Кондиціонер працює як на обігрів, так і на охолодження.

Водійське місце обладнане цифровою панеллю приладів. На екрані видно кожна деталь, включаючи дані з датчиків дощу, світла, систем безпеки ECAS і EBS. Електронне начиння забезпечує автоматичну діагностику всіх бортових систем.

“Всі конструкції по максимуму уніфікували з звичними автобусами. Зроблено це не випадково: таким чином перевізники зможуть одночасно обслуговувати електробуси і дизельні автобуси”, – відзначили на МАЗі.