В умовах практично повної відсутності платних автобанів в країні, стягування плати за проїзд по бюджетних дорогах не має під собою жодних серйозних підстав, тому на даний момент основне питання полягає в тому, чи здатна держава забезпечити будівництво платних доріг.
Таку думку в коментарі кореспонденту ГолосUA повідомив юрист і автор книги «100 аргументів проти штрафів ДАІ» Володимир Караваєв.
«Здійснюючи будь-яку покупку, людина сплачує ПДВ. Платниками податку є абсолютно всі, навіть дитина, яка купує морозиво. Те ж саме з дорогами. Купуючи паливо, ми сплачуємо необхідний податок на утримання доріг. Тому, вводити додаткову оплату за проїзд по бюджетних дорогах – це, звичайно ж, нонсенс», – вважає він.
Також експерт додав, що якщо буде стягуватися плата за проїзд по автобанах – це одна справа, але якщо на діючих дорогах поставлять спеціальну апаратуру для збору грошей за проїзд по них, то це буде абсолютно не зрозуміло.
«Якщо говорити про будівництво швидкісних автобанів, то їх у нас зараз в принципі немає. Хіба що, є невеликий відрізок дороги на Бориспіль. Більше того, у автобанів є свої вимоги – не допускаються перетину з іншими шляхами, не допускаються певні кути підйому і спуску. Тобто це має бути дорога, що забезпечує швидкісний проїзд», – пояснив автоюрист.
Також Караваєв уточнив, що в будь-якій країні, де існують платні дороги, водієві надається вибір – пересуватися по автобану, або бюджетною дорогою.
За його словами, на сьогодні в Україні є лише 30 кілометрів доріг, які можна вважати автобанами і 170 тисяч кілометрів бюджетних доріг.