Вартість «євроблях» може суттєво змінитися: що пропонують депутати

В Раді зареєстрували відразу три законопроєкти №3704, №3705 і №3706, згідно з якими з 1 січня можуть звільнити від сплати акцизного податку авто, які ввезені з-за кордону. Як це відіб’ється на цінах “євроблях” та нових автівках, далі у матеріалі ASPI news.

Питання так званих “євроблях”, простіше нерозмитнених автомобілів, в нашій країні актуальне дотепер. Раніше санкції проти власників “євроблях” відтерміновували, а зараз з’явилися пропозиції вирішити це податкове питання глобально і це вплине на весь автомобільний ринок України.

Законопроєктами запропоновані пільги для власників авто, які ввезені з-за кордону. Протягом 180 днів з дня набрання законами чинності власники таких автомобілів матимуть змогу розмитнити транспортний засіб без застосування штрафних санкцій, але за умови сплати всіх митних платежів та добровільної сплати 8,5 тисячі гривень до бюджету країни.

Автори поданих законопроєктів запевняють, що станом на 1 травня 2020 року на території України в режимі тимчасового ввезення або транзиту перебуває 750 тисяч “євроблях”, у тому числі, 500 тисяч – з порушенням термінів та умов цих режимів. В законопроєкті також прописано звільнення від сплати акцизу вже в 2020 році учасників та ветеранів АТО. Ця категорія людей матиме змогу завезти один легковий автомобіль, або вантажне авто, маса якого до 3,5 тон для особистого користування. Зокрема, пропонується звільнити від сплати ПДВ за умови, що вартість митних платежів не буде більшою за 200 тисяч гривень, а також за умови, що авто не вироблено в Росії.

Також планується проведення обов’язкового техогляду з січня 2021 року для старих авто, що не відповідають нормам Євро 4. Огляд повинен бути проведений протягом 3 місяців з моменту реєстрації транспортного засобу, а потім не рідше одного разу на два роки.

Основною причиною скарг власників євроблях були занадто великі суми за розмитнення авто. Тому що часто ці суми були більші за вартість самого транспортного засобу. Це відбувалось через акциз, який залежав від вікового коефіцієнта завезеного авто. Новий законопроєкт має на меті не просто забрати віковий коефіцієнт, а взагалі скасувати акциз для авто, які були імпортовані до травня-2020. Таким чином автори проєкту планують розмитнити всі 750 тисяч “євроблях”, а за їхніми оцінками бюджет України тоді отримає понад 17 мільярдів гривень.

Подані законопроєкти також мають на меті змінити принципи так званого “податку на розкіш” . Нагадаємо, що зараз власники елітних авто, вартість яких вища за 1,8 мільйона гривень, платять додаткових 25 тисяч гривень на рік. Якщо законопроєкт буде ухвалений без додаткових правок по цьому пункту, то схожу суму потрібно буле платити і власникам авто середнього класу. Такий “податок на розкіш” не торкнеться водного транспорту та мотоциклів. Також автори проєктів хочуть знизити поріг елітності авто з 1,8 мільйона гривень до 944,6 тисяч. Це буде означати, що під податок підпадатимуть нові автівки вартістю до 32 тисяч євро.


Не пропустіть