Розмитнити і покарати? Які сюрпризи готує влада автомобілістам

Попереднє скликання Верховної ради одночасно із пільговим режимом розмитнення запровадило і штрафні санкції для тих, хто через певні причини не встигне зробити цього вчасно. У такому разі порушників очікував штраф у розмірі 170 тисяч гривень.

Про це пише експерт Олександр Радчук, спеціально для «Слово і діло».

Наразі ж в нових законопроектах, які змінять правила розмитнення, окрім «штрафних» 8500 гривень, законодавці передбачають лише обов’язкове проходження техогляду для авто, нижче від вимог екологічного стандарту «Євро-4».

На думку експертів, загалом норма про техогляд може мати досить неоднозначні наслідки. Безумовно, не слід виключати людський корупційний фактор. Тож ввезення авто та інших транспортних засобів у пільговому режимі може перетворитися на чергову сагу про зловживання на митниці.

Загалом же законодавчі норми про штрафи за нерозмитнені авто після закінчення дії пільгового періоду нікуди не зникнуть, якщо, звісно, самі законодавці їх не переглянуть.

Проте вирішення питань із «євробляхами» може дуже суттєво вплинути на якість життя кожного українця. І йдеться не лише про здешевлення вживаних авто – в Україні може суттєво збільшитися їхня кількість.

«З одного боку, матимемо розвиток супутніх галузей економіки, які прогнозовано підвищать зайнятість населення. Це і запуск нових СТО, сервісних центрів, шиномонтажів. З іншого боку, отримаємо погіршення екологічної ситуації, адже буде дозволено пільгове ввезення авто із низькими екологічними стандартами», – пише експерт.

Ще два негативних наслідки: збільшення навантаження на інфраструктуру та погіршення ситуації із аварійністю на дорогах. На жаль, ні українські дороги, ні громадяни не готові до різкого збільшення кількості транспортних засобів. Збільшення кількості заторів та ДТП не уникнути.

На думку фахівця, Україна так і не використала ситуацію із легалізацією вживаних авто на свою користь. Якісних та доступних за ціною автомобілів ми так і не навчилися виробляти, створити умови для іноземних інвесторів – великих автомобільних компаній-гігантів – також не вдалося. Натомість єдиний доступний нині вихід для пожвавлення економіки – наповнити дешевими вживаними авто з Європи. Цей крок є запізнілим щонайменше на 20 років.


Не пропустіть