Компанія «Онур конструкціон інтернешнл» планує використовувати дешевий кварцитовий щебінь, який не підходить по своїм властивостям, замість гранітного, при капітальному ремонті міжнародної дороги М-03 поблизу села Коломацьке Полтавської області. Про це повідомляє видання Наші гроші.
Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги М-03 Київ-Харків-Довжанський проводиться на гроші Європейського банку реконструкцій та розвитку. Підрядником на об’єкті виступає один з лідерів серед підрядників Укравтодору турецька компанія «Онур». За даними «Hubs», турецький підрядник вирішив замінити гранітний щебінь на кварцитовий, який не відповідає потрібним властивостям, і коштує значно дешевше.
Замінити граніт на кварцит у щебенево-піщаній суміші можна тільки після внесення змін до проектної документації, тож це можливо тільки зі схвалення відповідальних за це організацій. Відповідний дозвіл потрібно отримати у «ДерждорНДІ» – головної науково-дослідної установи України з питань будівництва, ремонту та утримання доріг, та фірми, яка виконує технагляд за будівництвом – «Ежис Україна». Остання на запит журналістів повідомила, що не може підтвердити, або спростувати інформацію, бо це є комерційною таємницею. Але, як стверджують автори матеріалу, «Онур Конструкціон Інтернешнл» вже звернулася в обидві організації, щоб внести відповідні зміни до документації та дозволити використання кварциту.
Кварцитовий щебінь коштує набагато дешевше, і значно відрізняється своєю якістю і властивостям, у порівнянні з гранітним щебенем. Тому його дозволяють використовувати при ремонті доріг регіонального значення, але на трасах міжнародного значення – лише гранітний.
«Кварцит коштує дешевше, але по ряду технічних параметрів поступається граніту – утворює більше порожнеч, дорога з його використанням менш морозостійка. В результаті, якщо використовувати для влаштування основи полотна щебнево-піщану суміш (ЩПС) з кварциту, то висока ймовірність того, що така автодорога швидко прийде в непридатність». – стверджується у матеріалі.
Кварцитовий щебінь утворюється в результаті розробки сховищ залізної руди. Одне з таких сховищ розробляє Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат неподалік від місця ремонту траси. За даними «Hubs», великі партії кварциту були привезені зі станції Золотнишин, де і знаходиться Полтавський ГЗК, до станції Кочубеївка, поблизу дорожніх робіт на дорозі М-03. Згідно даних від Укрзалізниці, за перші два місяці літа кварцитового щебеню між цими двома станціями привезли понад 100 тисяч тонн.