У профільному «податковому» комітеті Верховної Ради законопроєкт про розмитнення в «Дії» рекомендували ухвалити за основу. Втім, нові правила пропонують запровадити лише на час воєнного стану.
Стосуватимуться нові правила як фізичних, так і юридичних осіб, проте виключно легкових автомобілів, як нових, так і вживаних.
Уряд пропонує перехідний період довжиною у 5 років, протягом якого вартість розмитнення поступово знижуватиметься для автомобілів віком до 10 років.
Платежі, пропоновані новою системою, складають:
- Мито = 0
- ПДВ = Ставка * 3,5 * 20%
- Акциз = Ставка / 2
Базою для нарахування податків є ставка, що розраховується за такою формулою:
СТАВКА = Коефіцієнт віку * об’єм двигуна в куб. см. * Коефіцієнт типу двигуна * Коефіцієнт ексклюзивності
У перший рік дії пропонують такі коефіцієнти віку:
0 років — 2,2; 1 рік — 1,9; 2 роки — 1,65; 3 роки — 1,55; 4 роки — 1,45; 5 років — 1,35; 6 років — 1; 7 років — 0,9; 8 років — 0,85; 9 років — 0,8; 10 років — 0,75; 11 років — 0,7; 12 років — 0,7; 13 років — 0,7; 14 років — 0,7; 15 років — 0,7; понад 15 років — 0,7.
За словами експертів, найвигідніше буде розмитнювати новіші автомобілі, віком до 5 років. Так, для нових автомобілів вартість розмитнення може становити 9% від вартості (для Mercedes-Benz G-Class за 248 тисяч євро), натомість за старенький Volkswagen Passat доведеться заплатити аж 63% від його вартості.
Проте, якщо порівнювати з чинними ставками розмитнення, за новою формулою податків доведеться платити менше. Сертифікація стане необов’язковою і не потрібно буде платити за послуги митного брокера.
Реальний строк початку дії нового механізму за найоптимістичнішим прогнозом — не раніше літа цього року, зазначають експерти.