Фахівці з транспорту з Університету Північної Кароліни (США) змоделювали трафік на дорогах з великою кількістю безпілотного транспорту, показавши, що доповнення світлофорів четвертим сигналом дозволить суттєво знизити простої на перехрестях та витрати палива. Статтю професора Алі Хаджабайє (Ali Hajbabaie) та його колег опубліковано в журналі IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems.
Концепцію четвертого (білого) сигналу було вперше озвучено 2020 року. Мається на увазі, що існуючі сигнали збережуть нинішні значення: червоний – “рух заборонено”, жовтий – “приготуватися”, зелений – “рух дозволено”. Білий же повідомлятиме водієві «йди за транспортом, що йде попереду»: їхати, якщо їде він, або стояти, якщо він стоїть. Ідея базується на очікуваннях того, що безпілотники зможуть комунікувати один з одним і розподіляти порядок руху на перехрестях ефективніше, ніж світлофори.
У новій роботі вчені змоделювали рух через перехрестя з одночасною участю автомобілів з водіями, а також безпілотних, із розподіленими між ними обчисленнями порядку проїзду. У різних випадках у розрахунках використовували стандартні світлофори або з додатковим білим сигналом.
З’ясувалося, що чим більше безпілотників на дорозі, тим помітнішим стає скорочення часу на перехресті, причому за наявності білої фази світлофора цей виграш стає ще значнішим. Так, якщо на безпілотники припадає 10 відсотків учасників руху, затримки знижуються лише на три відсотки. А якщо їхня кількість досягає 30 відсотків, виграш уже перевищує 10 відсотків.