Європа може стати лідером у виробництві інноваційних натрій-іонних акумуляторів

Європа має всі шанси стати лідером у виробництві натрій-іонних акумуляторів, якщо зосередить свої зусилля на розробці новаторських продуктів. Однією з компаній, що активно працює у цьому напрямку, є шведська Altris. Вона займається розробкою перспективних технологій для натрій-іонних батарей, які можуть змінити ринок акумуляторів для електромобілів.

Нещодавно Altris розпочала співробітництво зі Stora Enso, відомим виробником упаковки та будівельних біоматеріалів. Мета цього співробітництва полягає у розробці біологічних вуглецевих матеріалів для виробництва анодів. Одним із напрямків досліджень є аналіз властивостей матеріалу Lignode, який Stora Enso почала виробляти на своєму пілотному заводі в Гельсінкі. Lignode, отриманий з лігніну — побічного продукту виробництва паперової маси, виявився перспективним матеріалом для використання у виробництві акумуляторів для електромобілів, споживчої електроніки та стаціонарних систем зберігання енергії.

У 2023 році Altris представила свою першу комерційну натрій-іонну батарею з енергетичною щільністю 160 Вт·год/кг завдяки використанню патентованого катодного матеріалу «Prussian White». Цей матеріал забезпечує щільність заряду 160 мА·год/г і є одним із найефективніших катодних матеріалів, доступних завдяки використанню широко доступної сировини.

Співпраця між Altris та Stora Enso має особливе значення, оскільки може дозволити європейським виробникам швидко налагодити випуск високоефективних та екологічно чистих натрій-іонних батарей. Це важливо не лише для електромобільної індустрії, але й для широкого спектру застосувань у споживчій електроніці та стаціонарних системах зберігання енергії.

Натрій-іонні батареї привертають увагу завдяки своїй низькій вартості та прийнятним характеристикам. Хоча вони стикаються з проблемою швидкої деградації, багато проектів спрямовані на подолання цієї вади. Вже зараз у Китаї розпочато продаж перших автомобілів з такими батареями, що свідчить про зрілість технології хоча б для певних моделей. Це демонструє потенціал для натрій-іонних батарей стати ключовим компонентом у майбутньому ринку електромобілів.