Toyota розробляє технологію для вічних акумуляторів для електромобілів

Toyota розробляє технологію для вічних акумуляторів для електромобілів. Дослідницька група Toyota зробила значний прорив у технології літій-іонних акумуляторів, що може покращити їх довговічність та стійкість. Вчені з Центральної дослідницької лабораторії Toyota в Японії створили метод відновлення ємності деградованих літій-іонних батарей, що зменшує потребу в їх частій заміні.

Цей метод включає введення спеціального хімічного розчину у відпрацьовану батарею. Розчин викликає реакцію, яка збільшує кількість заряджених частинок, таких як іони літію та електрони, що дозволяє відновити до 80% початкової ємності батареї. Це дозволяє батареї витримати до 100 циклів заряду-розряду, зберігаючи свої характеристики.

Ефективність цієї технології не залежить від розміру батареї, що робить її придатною для різних застосувань, включаючи електромобілі. Проте вона не підходить для батарей зі структурними пошкодженнями. Вчені Toyota підкреслюють необхідність подальших досліджень для забезпечення надійності технології та усунення можливих побічних ефектів.

Поряд із цією новаторською розробкою, Toyota просуває свою дорожню карту розвитку акумуляторних технологій. У 2023 році компанія представила план щодо запуску твердотільних батарей до кінця десятиліття. Очікується, що ці батареї забезпечать запас ходу близько 1000 кілометрів і швидку зарядку від 10 до 80% за 10 хвилин.

До появи твердотільних батарей Toyota планує випустити інші передові рішення. До 2026 року компанія має намір представити батареї з рідким електролітом “Performance”, які забезпечать 800-кілометровий запас ходу, 20-хвилинний час заряджання та зниження вартості на 20%. У 2026-2027 роках Toyota представить батареї LFP з біполярною структурою, що забезпечать дальність ходу 600 км, час зарядки 30 хвилин та зниження вартості на 40%.

Подальші інновації очікуються у 2027-2028 роках з випуском батарей “High-Performance”, що забезпечать запас ходу в 1000 км, час зарядки 20 хвилин та зниження вартості на 10% порівняно з батареями “Performance”. Твердотільні батареї будуть випускатися в обмеженій кількості, а до 2030 року очікується випуск 10 000 автомобілів, оснащених цими батареями.

Джерело topspeed.com