В Європі можуть закрити автомобільний завод: названо причину
Європейська автомобільна галузь стикається з новими викликами. Stellantis розглядає можливість закриття заводу у Лутоні, Великобританія, через посилення вимог щодо продажів електромобілів. Зокрема, з 2024 року на Британських островах діє “мандат з нульовими викидами” (ZEV), який зобов’язує виробників досягати частки продажів електромобілів у 22% та електрофургонів у 10%. Невиконання цих цілей призводить до штрафів у розмірі 18 тисяч євро за кожен невідповідний автомобіль.
Тиск на продажі електромобілів негативно впливає на виробництво. Завод у Лутоні, який випускає середньорозмірні фургони брендів Vauxhall, Opel, FIAT, Peugeot і Citroën, ризикує закриттям. Це поставить під загрозу понад 1100 робочих місць. Водночас Stellantis планує зміцнити завод у порту Елсмір, який спеціалізується на виробництві невеликих електрофургонів. Компанія має намір створити повністю електричний виробничий центр, перемістивши частину працівників із Лутона.
Складнощі для Stellantis посилюються зростанням витрат на енергоносії та необхідністю підвищувати зарплати через інфляцію. В результаті компанія вже перенесла частину виробництва з Великобританії, наприклад, двигуни внутрішнього згоряння для фургонів тепер виробляють у Гудені, Франція.
Stellantis також пропонує альтернативу жорсткому мандату ZEV. Компанія пропонує зараховувати експорт електромобілів до інших країн як кредити на виконання цільових показників. Такий підхід, на думку Stellantis, дозволив би зберегти виробничі потужності та уникнути закриття заводів.
2024 рік став роком випробувань для європейського автопрому. Поряд із падінням попиту на електромобілі, санкціями за невідповідність нормам CO2 та тиском китайських брендів, традиційні автовиробники змушені переглядати свої стратегії та оптимізувати виробництво.