Де можуть з’явитися платні дороги, та скільки коштуватиме проїзд
В Україні знову розглядають можливість будівництва платних доріг, які мають стати альтернативою існуючим трасам. За словами заступника міністра розвитку громад і територій Сергія Деркача, вивчають шість напрямків для таких магістралей, зокрема в Дніпропетровській, Київській, Львівській, Одеській та Полтавській областях.
Ідея платних доріг обговорюється понад десятиліття, і її реалізація є умовою євроінтеграції. Найбільш перспективними напрямками вважаються траса від “Краковця” до Львова з можливим продовженням до Бродів, а також маршрут Київ–Біла Церква. У минулі роки пропонували й інші варіанти, зокрема Львів–Стрий, Львів–Тернопіль, Київ–Житомир–Рівне, Харків–Дніпро–Запоріжжя.
Будівництво таких доріг можливе на умовах концесії, коли інвестор фінансує проєкт, а потім отримує право тимчасового користування трасою та збору коштів за проїзд. Водночас тарифи затверджує уряд. У 2022 році озвучувалась орієнтовна вартість проїзду – 8 євроцентів за кілометр (близько 3,5 гривень).
Основна умова для реалізації таких проєктів — інтенсивний трафік, не менше 18 тисяч авто на добу. Платні магістралі доцільно розміщувати на популярних транспортних коридорах, які часто використовуються вантажним транспортом.
Попри можливість появи платних доріг, законодавство передбачає обов’язкове збереження безкоштовних маршрутів. Нові траси мають бути сучаснішою та комфортнішою альтернативою для водіїв.