ЗАЗ позбавляється від поганої слави
Запорізький автомобільний завод (ЗАЗ), що входить до корпорації УкрАвто, змінив назву на Промавтоінвест і форму власності з публічного (ПАТ) на приватне акціонерне товариство (ПРАТ), пише biz.nv.ua.
Про це стало відомо з протоколу з позачергових зборів акціонерів компанії 26 грудня 2016 року. За це рішення проголосували власники 100% акцій.
Промавтоінвест (ЗАЗ) займається виробництвом автомобілів таких моделей, як Lanos, Sens, Lanos-фургон, Forzа, Vida і Vida-фургон. А також вантажні автомобілі та автобуси на шасі і агрегатах індійської ТАТА. Ця техніка випускається тільки під конкретні потреби ринку.
В Укравто поки не змогли прокоментувати дане рішення.
Нагадаємо, корпорація УкрАвто була зареєстрована у 1992 році. В її структуру входять більш 400 автосервісних підприємств по всій Україні: дистриб’юторські і дилерські компанії провідних автомобільних брендів, а також мережа автозаправних комплексів.
Варто відзначити, що в жовтні завод відновив роботу після простою з початку 2016 року. Вже в листопаді завод випустив 300 легкових автомобілів, перевищивши в 5 разів показник жовтня поточного року. Крім цього, Промавтоінвест в листопаді випустив 50 комерційних машин, а також два автобуси. Порівняно з листопадом 2015 року завод скоротив випуск транспортних засобів більш, ніж у два рази.
Зараз багато хто переходить у ПРАТ, тому що вступив у дію новий закон про акціонерні товариства, який висуває важкоздійснювані вимоги до ПАТ, і одночасно спростив перехід в ПРАТ, розповідає старший аналітик ІК “Арт Капітал” Олексій Андрейченко. За його словами, тепер весь рік під час зборів акціонерів емітенти переходять з ПАТ у ПРАТ.
До 2018 року у компаній повинні бути виконані всі умови ПАТ, або перейти в ПРАТ. А до ПАТ там і вимоги по незалежним директорам і певна кількість акцій у вільному обігу. “У нас можна на пальцях однієї руки перерахувати всі ПАТ, які взагалі не в змозі виконати ці умови”, – каже Андрейченко. У задумі НКЦПФР було створити нове покоління компаній, які б виходили заново на ринки капіталу вже за нових умов. За словами аналітика, всі старі емітенти за рідкісним винятком за їх планом стануть ПРАТ.
Міністр фінансів опозиційного уряду Віктор Скаршевський розповідає, що перереєстрація з ПАТ на ПРАТ сталася через неможливість або небажання виконувати вимоги Закону про акціонерні товариства. Який, зокрема, вимагає, щоб компанія перебувала в біржовому лістингу і у вільному обігу не менше 10%. “У зв’язку з цим, багато українських підприємств перереєструвалися з ПАТ на ПРАТ”, – пояснює він.
Після зміни типу акціонерного товариства, усі майнові права акціонерів зберігаються, пояснює юрист компанії ECOVIS Бондар та Бондар Тетяна Жук. При цьому, вже ПРАТ буде здійснювати виключно приватне розміщення акцій у заздалегідь визначеному колі осіб, акції вилучаються з обігу на фондовій біржі, і відповідно, не проходять процедуру лістингу.
Статутом ПРАТ, кількість акціонерів якого не перевищує 100 осіб, може бути передбачено переважне право його акціонерів на придбання акції цього товариства. Також, зміна типу акціонерного товариства значно полегшує порядок формування органів управління. Так, наглядова рада ПРАТ переобирається один раз у три роки, законом не передбачається включення незалежних директорів у її склад та створення комітетів з аудиту, з питань визначення винагороди посадовим особам та з питань призначень. “Дані зміни корпоративного законодавства спрямовані на перетворення “квазі-публічних” акціонерних товариств, які не відповідають стандартам публічності, приватні та підвищення якості реальних публічних компаній”, – говорить юрист.
Андрейченко зазначає, що на роботі компанії ці переходи серйозним чином не повинні відбитися. Що точно не зміниться від цих дій, так це якість продукції, додає Скаршевський. За його словами, назву компанії вирішили змінити чисто з маркетингових міркувань, тому що ЗАЗ ще з радянських часів асоціюється з низькою якістю продукції.