Український учений розробив водневий акумулятор для найсучасніших авто
Український вчений розробив водневий акумулятор, який може використовуватися в автомобілях нового покоління — машинах, в бак яких заливається вода. Водень є екологічно чистим паливом і може зменшити залежність від традиційних видів палива, зокрема, і бензину, пише ridna.ua.
Винахідником водневого акумулятора став інженер інституту металофізики ім. Г. Курдюмова к.т.н. Володимир Дехтяренко.
Винахідником водневого акумулятора став інженер інституту металофізики ім. Г. Курдюмова к.т.н. Володимир Дехтяренко. Водень — це відновне джерело енергії, і технології його зберігання будуть завжди актуальні, повідомляє «Дзеркало тижня».
Для отримання водню використовують звичайну воду, яку піддають розкладанню електролізом або іншими методами. Коли водень спалюється (не виділяючи в атмосферу небезпечних речовин, на відміну від бензину і т.п.), знову утворюється вода. Створені на сьогодні двигуни не дозволяють замкнути цей цикл, в ході якого воду, що виходить, можна було б знову подавати в двигун, але в майбутньому це стане можливо. На нашій планеті води достатньо, отже і запасів водню вистачить на тисячі років, каже вчений.
Ще кілька переваг водневого виду палива:
• не токсичність (у порівнянні з бензином);
• мала ймовірність самовільного займання (запалюється при t +500 °C);
• велика швидкість горіння і розподілу полум’я в повітрі.
Водневий акумулятор побудований на основі металу або композиту, всередині нього міститься водень. Як говорить молодий вчений, запасати водень в металах не тільки безпечніше, але й набагато ефективніше. Якщо водень високої якості (чистий), то метал деградує значно повільніше і витримує близько 5 тис. циклів скачування-накачування.
Інженери всього світу працюють з воднем близько 100 років, але авто, яке могло б їздити на цьому паливі, було створене відносно недавно. І зараз вже створено третє покоління автомобілів, в яких вода розділяється на водень і кисень. Відповідно, зросла і ціна таких машин. Наприклад, в Японії авто з водневим акумулятором коштує $60 тис., ¼ з яких компенсується державою в рамках програми зі збереження довкілля. Але на такому автомобілі далеко не заїдеш: максимум в радіусі 200 км. І якщо не буде налагоджена необхідна інфраструктура, ці машини не стануть популярними.
За свою розробку, яку відзначили як винахід року, Володимир отримав нагороду на конкурсі молодих вчених «Science — Society — Personality». Але, на жаль, в найближчі тридцять років в Україні навряд чи слід чекати «водневої революції», говорить учений. Причина проста і відома: фірми і заводи не зацікавлені змінювати відпрацьовану технологію видобутку та переробки невідновних джерел енергії.
Деякі українці створюють машини своїми руками. Студент столичного політехнічного інституту переробив старий «Запорожець» на електрокар, а киянин Едуард Рудік майструє і продає свої міні-авто з легкого склопластику.