Чому “автошара” не прийде до українців

Нові правила розмитнення іномарок поширюються тільки на автомобілі не старше 7 років. Але купувати їх в Європі обходиться не так дешево, як старі авто, на які нові правила не діють. Якщо українець придбає в Німеччині машину старше 7 років, скажімо, за 4 тисячі євро, то розмитнення йому обійдеться дорожче вартості самого автомобіля – в 6 тисяч євро, – передає оДороге.

Чи можна якось обійти ці законодавчі перешкоди? Багато хто знає, що такі способи є. Наприклад, деякі жителі прикордонних областей їздять з іноземними номерами. Щоб не порушувати закон, вони змушені кожні 5-10 днів перетинати кордон. Але цей момент можна обійти, якщо є довідка про хворобу, або автомобіль зламався або потрапив в аварію. Митники спробували прикрити цю дірку в законі, що викликало протести місцевих автовласників.

Ще одна можливість – стати співвласником автомобіля, тобто сама машина за документами належить іноземцю, а українець записаний в співвласники. У цьому випадку на території України автомобілем можна користуватися цілий рік, після чого потрібно виїхати і повернутися. Цією схемою часто користуються жителі прикордонних районів. Незручність лише одне – вивезти автомобіль повинен сам іноземець, власник машини.

Також українці, офіційно працевлаштовані в іноземний фірмі, можуть протягом року кататися з іноземними номерами.
Всі ці способи не дуже зручні, тому що вимагають додаткових витрат.

Не так давно деякі депутати ВР обіцяли внести поправки до Митного кодексу, які дозволили б ввозити автомобілі старше 7 років, при цьому кожен місяць вносити лише невелику частину вартості розмитнення. Автомобільні експерти тоді говорили, що дані поправки – це всього лише гра на публіку перед можливими достроковими парламентськими виборами. Коли стало зрозуміло, що перевиборів не буде, то і потреба в популістських поправках відпала.

Багато автовласників купили собі авто, розраховуючи на нові правила, а виявилося, що автошари не буде. Ну, або, буде через рік.