У березні цього року Міністерство інфраструктури заявило про розробку нового законопроекту: якщо він вступить в силу, ціни на електрокари зменшаться на 40%.
Цей проект закону, крім зниження ціни, пропонує і інші пільги – безкоштовне паркування, проїзд електрокарів по смугах громадського транспорту тощо.
Перелік основних нововведень законопроекту
У проекті закону:
зміни до Податкового кодексу: податкова знижка в розмірі 20% на покупку автомобіля;
нульовий акциз на покупку автомобіля;
скасування ПДВ для імпорту електротранспорту на 5 років. Причому це стосується не тільки електромобілів, а й електробусів, електровантажівок, електромотоциклів і електровелосипедів;
звільнення від сплати збору до Пенсійного фонду при першій реєстрації електромобіля;
нульовий акциз на електромотоцикли і електровелосипеди;
дозвіл електромобілів рухатися в смугах громадського транспорту;
Кілька прикладів розрахунку вартості для б/в і нових авто, які наводить Мінінфраструктури:
У проекті закону мова йде не тільки про звичайних користувачів, але і про корпоративних покупців електротранспорту, а також про стимулювання вітчизняного виробництва таких машин.
Зокрема, пропонується:
встановити нульову ставку ПДВ на операції з продажу українського електротранспорту на 10 років;
встановити нульове мито на найдорожчі комплектуючі для такого транспорту;
ввести в класифікатор електротранспорту електробуси, електромотоцикли, електровантажівки і електровелосипеди, встановити нульове мито і для них;
звільнити від ПДВ послуги з перевезення пасажирів на електротранспорті на 10 років;
звільнити від ПДВ послуги з оренди такого транспорту на 10 років;
встановити податкову знижки на переобладнання автомобілів в електромобілі (економія до 20% вартості).
Крім того, в законі передбачені й інші стимули для власників таких авто.
Наприклад:
не менше 15% місць на державних чи комунальних парковках відводиться під електромобілі;
встановлюється безкоштовна парковка для електромобілів строком на 10 років.
Як проект закону вплине на галузь?
Міністр інфраструктури Володимир Омелян каже, що новий проект закону принесе українцям дешеві електромобілі, чисте довкілля і дасть поштовх до розвитку нової високотехнологічної галузі.
Він також зазначає, що в Україні багаті поклади літію, а значить, країна може займатися виробництвом батарей для електрокарів, попит на які буде тільки рости.
У Nissan Україна відзначають, що якщо законопроект запрацює, це суттєво вплине на готовність компанії офіційно продавати Nissan Leaf в Україні.
Зараз, за ціною на офіційне авто цієї марки $30 тис. компанія не бачить для нього ринку.
Експерти з Electrocars.ua, які брали участь в робочій групі, відзначають, що при розробці проекту Мінінфраструктури врахувало побажання учасників ринку.
У світі це питання вирішується по-різному: наприклад, в США стимулюють розвиток цієї галузі податковими кредитами.
У Франції виплачують одноразовий бонус за електромобіль, який компенсує різницю між ПДВ на авто з ДВС і електрокар, але при цьому менше різниці базової вартості таких машин.